Z roku na rok coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przekazanie obsługi informatycznej firmie zewnętrznej. Oddając część zadań w ręce wykwalifikowanych specjalistów IT, klient może się skoncentrować na najważniejszych czynnościach związanych z działalnością gospodarczą, przy okazji skupiając swoje zasoby i środki finansowe jedynie na najważniejszych obszarach przedsiębiorstwa. Jedną z firm oferujących profesjonalną obsługę informatyczną jest Lizard. Jakie usługi wchodzą w zakres ich usług IT?
Specjalistyczna obsługa informatyczna dla firm
Outsourcing to nic innego jak wykorzystanie źródeł zewnętrznych, a więc powierzenie firmie zewnętrznej określonych obowiązków na podstawie zawartej umowy. Dzięki temu przedsiębiorca może liczyć na kompleksowe wsparcie specjalistów o dużym doświadczeniu, wiedzy i umiejętnościach z zakresu IT, ograniczając jednocześnie koszty związane z zatrudnieniem wykwalifikowanej ekipy pracowników na etat.
Lizard obsługuje zarówno użytkowników lokalnie, jak i zdalnie, tworzy personalizowane środowisko pracy grupowej, a także administruje serwerami, bazami danych, aplikacjami czy pocztą elektroniczną.
Przedsiębiorcy decydujący się na outsourcing IT, mogą skorzystać z następujących usług:
- Planowanie i projektowanie systemów informatycznych oraz procesów migracji – usługa ma na celu zaplanowanie i zaprojektowanie rozwiązań spełniających potrzeby i oczekiwania konkretnych użytkowników pod względem funkcjonalnym i kosztowym.
- Aktualizacja systemów IT – brak aktualnych systemów wiąże się z dużym ryzykiem wycieku danych czy wrogiego szyfrowania, dlatego inżynierowie pracujący w Lizard zajmują się aktualizacją systemów operacyjnych, antywirusowych, do backup, serwerów Windows i Linux, urządzeń mobilnych, sieci LAN, routerów, Firewalle, elementów sieci WIFI oraz aplikacji biznesowych.
- Monitoring systemów IT – pomaga w uzyskaniu wiedzy na temat aktualnego stanu systemu informatycznego, dzięki czemu możliwe jest szybkie zareagowanie na ewentualne zagrożenia prowadzące do usterek czy zmniejszenia wydajności.
- Administracja systemów antywirusowych – umożliwia zweryfikowanie ewentualnych błędów w aktualizacjach oraz problemów z połączeniem do serwerów. Dzięki temu system jest bezpieczny, wydajny oraz skutecznie zabezpiecza informacje i dane przed zagrożeniami.
- Administracja Chmurą Microsoft 365 to szereg możliwości, z których mogą skorzystać przedsiębiorcy. Platforma Microsoft 365 zapewnia dostęp do następujących narzędzi:
- Exchange Online, czyli biznesowej poczty elektronicznej. Migracja usługi jest możliwa bez względu na wersję programu oraz liczbę kont pocztowych i skrzynek, z których korzystają pracownicy.
- Wirtualnego dysku sieciowego OneDrive. Migracja do Microsoft 365, pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń dyskową w bezpiecznej chmurze internetowej.
- Teams – platforma przeznaczona zarówno do pracy zdalnej czy grupowej, jak i do przeprowadzania wideokonferencji. Dzięki aplikacji użytkownicy mogą prowadzić ze sobą rozmowy (również w prywatnych oknach), komunikować się za pośrednictwem chatu oraz przesyłać pliki, bez obaw o wydajność infrastruktury serwerowej.
- Sharepoint – program umożliwia stworzenie bezpiecznego miejsca do przechowywania i udostępniania danych (dokumentów i innych informacji) współpracownikom, partnerom bądź klientom.
- Pakietu biurowego składającego się z takich aplikacji, jak Word, Excel, Power Point i Outlook. Decydując się na wdrożenie pakietu, użytkownicy mają dostęp do najnowszych wersji oprogramowania i to bez konieczności instalacji programów w środowisku lokalnym.
- Dodatków zwiększających bezpieczeństwo platformy.
- Różnego rodzaju aplikacji, m.in. Planner, OneNote, ToDo, Power BI.
Specjaliści Lizard nie tylko wyjaśnią czym różnią się poszczególne produkty, lecz także pomogą w doborze optymalnych pakietów do indywidualnych potrzeb. Ponadto dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, w sprawny i szybki sposób przeprowadzą proces migracji do Chmury Microsoft.
Migracja danych do chmury ma wiele korzyści dla przedsiębiorców. Wśród najważniejszych zalet migracji Microsoft 365 można wymienić:
- lepszą komunikację wewnątrz firmy (niezależnie od jej wielkości),
- efektywniejszą współpracę pomiędzy poszczególnymi pracownikami,
- zmniejszenie kosztów związanych z użytkowaniem oprogramowania,
- sprawniejszą organizację pracy,
- całkowite bezpieczeństwo danych znajdujących się w chmurze,
- szybsze i łatwiejsze tworzenie raportów i prezentacji,
- dostęp do aktualnych wersji oprogramowania.
- Administracja Chmurą Azure – administratorzy Lizard zajmują się doborem produktów i usług Microsoft Azure, migracją do chmury oraz dbaniem o zasoby zgromadzone w systemie. Migracja danych do chmury gwarantuje dostęp do wielu funkcjonalnych narzędzi. Użytkownicy mogą:
- tworzyć i zarządzać szeregiem narzędzi, bez inwestowania we własną infrastrukturę serwerową,
- projektować czy rozbudowywać aplikacje relacyjne w ramach Bazy Danych SQL,
- korzystać z usług mobilnych przeznaczonych dla systemów operacyjnych Windows Phone, Android i Apple iOS,
- zarządzać kopiami zapasowymi dzięki wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi ochraniających dane (backup danych),
- wdrożyć aplikacje internetowe w zewnętrzne środowisko serwerowe,
- utworzyć prywatne sieci VPN po to, by połączyć je z własną architekturą IT,
- korzystać z usługi Media Services, dzięki czemu możliwe jest przesyłanie strumieniowe, kodowanie formatów czy konwersja. Jest to niezastąpione narzędzie przy obsłudze multimediów.
- Administracja sieciami – czyli wdrażanie rozwiązań zabezpieczających (programów antywirusowych, zapór sieciowych), kontrolowanie sieci komputerowej. W skład usługi wchodzi również:
- administracja bazami danych,
- eliminacja pojawiających się awarii,
- konfigurowanie sprzętu
- regularne aktualizowanie oprogramowania.
Dzięki dopasowaniu rozwiązań do potrzeb danej firmy oraz szybkiej reakcji w razie wystąpienia ewentualnych problemów w obrębie sieci komputerowej, możliwe jest usprawnienie infrastruktury.
Ponadto obsługa informatyczna obejmuje:
- administrację serwerami Windows i Linux – konfigurowanie systemu, monitorowanie infrastruktury informatycznej pod kątem włamań czy awarii, wsparcie techniczne w razie jakichkolwiek problemów, planowanie rozbudowy w celu zachowania wydajności,
- administrację bezpieczeństwem – dobór właściwych narzędzi i technologii po to, by poprawić bezpieczeństwo systemu, szyfrowanie urządzeń mobilnych,
- administrację backup takich urządzeń jak serwery Windows, Linux, biblioteki dyskowe, MS Exchange, MS SQL, Microsoft 365, Azure, stacje robocze,
- administrację chmurą serwerową (hybrydową, aplikacjami biznesowymi).
Pakiety oferowane przez Lizard.pl w ramach obsługi IT
Skorzystanie z pakietu usług IT, umożliwia dobranie idealnego rozwiązania IT dla konkretnej firmy. Lizard oferuje pakiet:
1. Basic
Jest to pakiet dedykowany dla przedsiębiorstw różnej wielkości (5-200 użytkowników), które nie mają bądź mają prostą infrastrukturę IT oraz bazują na sprzęcie będącym wyposażeniem danego pracownika (komputery, tablety, urządzenia mobilne) i na takim oprogramowaniu, jak Microsoft 365 czy Google Workspace. W ramach pakietu Basic, Lizard świadczy następujące usługi – helpdesk zdalny i administrację chmurą.
2. Basic Plus
Pakiet skierowany do małych firm (5-15 użytkowników). W porównaniu do pakietu Basic został rozszerzony o dodatkową usługę – administrację serwerami Windows i Linux. Opcja ta pozwala:
- usunąć bieżące awarie serwera oraz monitorować zasoby serwerowe dzięki specjalnemu oprogramowaniu (Zabbix i Nagios),
- weryfikować system antywirusowy,
- na administrację Chmurą Microsoft 365,
- na administrację siecią.
Usługi dostępne w ramach pakietu to: helpdesk zdalny i lokalny, administracja chmurą i serwerami, a także koordynacja IT.
3. Professional
Pakiet przeznaczony dla firmy dowolnej wielkości (10-200 użytkowników). W zestawieniu z poprzednimi pakietami, Professional wyróżnia się zaawansowaną administracją systemów informatycznych. Lizard oferuje:
- aktualizację infrastruktury serwerowej,
- usuwanie awarii serwera Windows,
- administrację systemu antywirusowego nie tylko na serwerach czy stacjach roboczych, lecz także na urządzeniach mobilnych,
- administrację siecią i chmurą Microsoft 365,
- zarządzanie hostingiem,
- pomoc przy zakupie domen i certyfikatów SSL.
Usługi dostępne w pakiecie Professional to:
- helpdesk zdalny i lokalny,
- administracja chmurą, serwerami, siecią,
- administracja backup,
- koordynacja IT,
- cyberbezpieczeństwo.
4. Expert
Pakiet dla średnich i dużych firm (10-200 użytkowników) z zaawansowanymi systemami IT, które pomagają w utrzymaniu bezpieczeństwa danych. Usługa jest kompleksowa, a więc zespół administratorów Lizard zajmuje się każdym aspektem dotyczącym systemów IT danego przedsiębiorstwa, prowadząc przy tym pełną dokumentację systemów informatycznych. W pakiecie dostępne są następujące usługi:
- helpdesk zdalny i lokalny,
- administracja chmurą, serwerami, siecią,
- administracja backup,
- backup chmury,
- monitoring,
- koordynacja IT,
- planowanie IT,
- cyberbezpieczeństwo,
- usługi update.
Pakiet Expert nie obejmuje określonej ilości systemów informatycznych, serwerów i lokalizacji.
Dlaczego warto się zdecydować na usługę outsourcingu IT oferowaną przez Lizard.pl?
Outsourcing IT to możliwość korzystania z wiedzy i umiejętności profesjonalnych inżynierów i techników pracujących w Lizard. Specjaliści doradzą jakie rozwiązania informatyczne powinna wdrożyć konkretna firma, pomogą w jej rozwoju, a także w razie potrzeby szybko usunąć ewentualne awarie, podejmując jednocześnie działania zapobiegawcze minimalizujące ryzyko wystąpienia podobnych problemów w przyszłości.
Outsourcing IT zmniejsza koszty związane z prowadzeniem działalności, nie przyczyniając się równocześnie do obniżenia jakości świadczonych usług. Przedsiębiorca:
- nie jest zobligowany do zatrudnienia fachowców z wielu dziedzin,
- nie ponosi kosztów związanych z zabezpieczeniem socjalnym, chorobowym, emerytalnym, urlopami oraz utrzymaniem dodatkowego stanowiska pracy,
- nie musi ponosić wydatków w związku ze szkoleniami IT.
Skorzystanie z kompleksowej obsługi informatycznej Lizard to również zwiększenie efektywności działania na różnych szczeblach organizacyjnych firmy oraz dostęp do innowacyjnej technologii.