Nowoczesny biznes wymaga dopasowanych rozwiązań, które są nie tylko efektywne, lecz także pozwalają na lepszą kontrolę wydatków. Jednym z aspektów prowadzenia działalności, niezależnie od wielkości firmy, jest dziś komunikacja z klientem. Jak ją usprawnić, aby kontrolować czas i budżet, który pochłania?
Automatyzacja procesów komunikacji
Ostatnie dwa lata przeniosły komunikację w biznesie niemal całkowicie do sieci. Szybkość, z jaką odpowiadamy na pytania, jak również realizacja zamówień klientów przekładają się na sukces biznesu. Tradycyjna niezautomatyzowana komunikacja zaczęła jednak zajmować coraz więcej czasu. Więcej godzin przeznaczanych na kontakt z jednym klientem sprawia, że proporcjonalnie maleje portfolio obecnych i potencjalnych kontrahentów. Automatyzacja procesów pozwala na skuteczną komunikację z wieloma klientami w tym samym czasie, prowadzenie działań promocyjnych oraz bezpieczne przechowywanie danych w chmurze. Na platformie https://www.apifonica.com/pl/ można sprawdzić możliwości, jakie dają cyfrowe rozwiązania dla firm.
Jak skutecznie komunikować się z klientem?
Problemem wielu dużych firm jest zapewnienie klientom bieżącego dostępu do infolinii czy konsultantów. Na te potrzeby odpowiada voicebot, który jest w stanie jednocześnie prowadzić setki rozmów przez 24 godziny 7 dni w tygodniu. To rozwiązanie pozwala przenieść interakcje z obecnymi i potencjalnymi klientami na zupełnie nowy poziom.
Współczesny użytkownik jest też wyczulony na ustandaryzowane wiadomości promocyjne czy SMS-y. Właśnie dlatego dziś liczą się rozwiązania, które pozwalają na jednoczesne wysyłanie setek spersonalizowanych wiadomości za pomocą prostego i intuicyjnego interfejsu. W ten sposób łatwiej wzbudzić zainteresowanie odbiorcy ofertą.
Warto sprawdzić, jak duże oszczędności generuje dziś jeden dostawca usług telekomunikacyjnych, zwłaszcza jeśli prowadzi się działalność w wielu placówkach lokalnych. Wybierając operatora, który w ramach jednego kontraktu zapewnia dostęp do ogólnopolskich i lokalnych numerów, zyskujemy pełną obsługę w ramach jednego kontraktu i dostęp do atrakcyjnych rozwiązań finansowania. Właściciele firm wiedzą też, jak ważne jest bezpieczeństwo informacji w sieci, zwłaszcza numerów telefonów w kontekście ochrony danych osobowych i RODO. Odpowiedź na te potrzeby stanowi tzw. maskowanie numeru telefonu, które chroni numery przed ich niewłaściwym użyciem i w ten sposób pozwala bezpiecznie kontaktować się z kontrahentami. Gwarancją bezpieczeństwa są też dane przechowywane w chmurze, co uwalnia firmę od konieczności posiadania własnej serwerowni.
Podążając za współczesnymi trendami, jeśli chodzi o prowadzenie biznesu, nie tylko zyskujemy przewagę nad konkurencją, lecz także jesteśmy w stanie lepiej kontrolować koszty i zarządzać czasem pracy. Ekonomia najnowszych rozwiązań pozwala ograniczyć koszty związane z koniecznością przeniesienia komunikacji na firmy zewnętrzne. Rozwiązania typu voicebot czy interfejs do wysyłania wiadomości marketingowych są w stanie usprawnić pracę i wyeliminować konieczność zatrudnienia zewnętrznych pracowników.