Efektywność przedsiębiorstwa w dużej mierze zależy od umiejętnego zarządzania procesami biznesowymi. To, w jaki sposób firma radzi sobie z realizacją zadań, bezpośrednio wpływa na przepływ pracy, wydajność pracowników i wysokość ponoszonych kosztów. Właśnie dlatego tak ważne jest wdrożenie odpowiednich narzędzi, które pozwolą wygodnie zarządzać procesami, usprawniając tym samym funkcjonowanie firmy. Zarządzanie to nosi nazwę BPM (ang. Business Process Management).
Czym jest BPM i na czym polega?
BPM to angielska nazwa zarządzania procesami biznesowymi. Określa zbiór powiązanych ze sobą zadań, które rozwiązują dany problem lub prowadzą do osiągnięcia konkretnego celu. BPM pozwala zachować pełną kontrolę nad procesami w firmie, a w efekcie przyczynia się do ulepszania strategii biznesowej. Szczególne znaczenie mają tu procesy powtarzalne. Dzięki wykryciu ich i wprowadzeniu automatyzacji możliwe są wyraźne usprawnienie przepływu pracy, podniesienie wydajności zespołu i redukcja kosztów. Nowoczesne narzędzia do zarządzania procesami oferuje firma FlowDog. Jej produkty usprawniają i upraszczają zadania stojące przed przedsiębiorstwami z różnych sektorów rynku. Pełną ofertę FlowDog można poznać na stronie: https://flowdog.io/.
Jakie możliwości dają systemy do zarządzania procesami?
Programy do zarządzania procesami biznesowymi wykorzystują zaawansowane moduły analityczne oraz narzędzia do koordynowania pracy. Dzięki temu można z ich pomocą usprawnić codzienne funkcjonowanie firmy i uzyskać lepsze efekty prowadzonych działań. Odpowiednie rozwiązania BPM pozwalają mieć stałą kontrolę nad zadaniami, mierzyć ich efektywność, automatyzować rutynowe czynności i audytować procesy. W efekcie szybko prowadzą do podniesienia skuteczności biznesowej przedsiębiorstwa.
Zarządzanie procesami biznesowymi z FlowDog
Pierwszym krokiem na drodze do stworzenia systemu BPM jest określenie obszarów, które wymagają usprawnienia pod względem przepływu pracy. FlowDog dostarcza rozwiązania IT, które zwiększają efektywność firmy w każdym obszarze jej funkcjonowania. W ofercie dostawcy znajdziemy m.in. elektroniczny obieg dokumentów, narzędzia do zarządzania procesami sprzedaży oraz Task & Process Mining.
Elektroniczny obieg dokumentów
Zarządzanie biznesem z FlowDog jest łatwe, wygodne i przyjemne. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom możliwe jest pracowanie z dowolnego miejsca na świecie. Elektroniczny obieg dokumentów pozwala bez ograniczeń korzystać z zasobów firmy i zarządzać zadaniami z poziomu aplikacji mobilnej – a to wszystko z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa danych. Dla firmy oznacza to nie tylko większą elastyczność i wydajność zespołu, ale też oszczędność czasu i pieniędzy.
Zarządzanie procesami sprzedaży
FlowDog dostarcza narzędzia, które usprawniają procesy sprzedaży – niezależnie od branży. Nie tylko przypomną pracownikowi o umówionym spotkaniu lub rozmowie telefonicznej, ale też upewnią Cię, że wszystkie procesy sprzedażowe w firmie przebiegają zgodnie z założeniami. Dobre narzędzie do zarządzania sprzedażą, takie jak FlowDog CRM Light, podnosi jakość pracy i efektywność sprzedawców. To nowoczesny, prosty i funkcjonalny system. Umożliwia m.in. tworzenie bazy klientów, rejestrowanie spotkań i rozmów telefonicznych oraz śledzenie postępów poszczególnych procesów sprzedaży.
Task & Process Mining
Task & Process Mining dostarcza klientom narzędzia do wyszukiwania zależności i prawidłowości występujących w firmie. Ma to na celu zidentyfikowanie obszarów, w których możliwe – i wskazane – jest wdrożenie optymalizacji. Program stanowi rozszerzenie prowadzonej przez FlowDog działalności w zakresie tworzenia systemów do procesów biznesowych.
Korzyści związane z odpowiednim zarządzeniem procesami
Właściwie zaplanowane i wdrożone działania z zakresu zarządzania procesami przynoszą nie tylko lepsze wyniki firmy i większą kontrolę nad poszczególnymi jej działaniami. Korzyści wynikające z BPM są znacznie szersze. To m.in.:
- udoskonalenie doświadczeń pracowników (transparentność procesów, eliminacja żmudnych zadań, większe zaangażowanie, szybkie wdrażanie etc.)
- udoskonalenie doświadczeń klientów (większa dyspozycyjność pracowników i szybsza realizacja zleceń)
- lepsza komunikacja pomiędzy zespołami (przejrzyste procesy i jasno określona odpowiedzialność za poszczególne ich etapy)
- szybkie i skuteczne reakcje na zdarzenia krytyczne.
Usunięcie nadmiarowych procesów poprawia efektywność w realizowaniu celów strategicznych firmy. Podnosi też wydajność pracowników, a w rezultacie prowadzi do redukcji kosztów.