Własny sklep internetowy Magento czy sprzedaż na platformie BigCommerce? Te dwie popularne technologie mają swoje wady i zalety. Obie są także uznane na rynku. Z której z nich zatem skorzystać? Tego dowiesz się w tym artykule.
Sklep na Magento vs sklep na BigCommerce – podstawowe informacje
Oto najważniejsze informacje na temat Magento:
- Rok utworzenia – 2008.
- Producent – Magento Inc. (w 2018 roku doszło do przejęcia przez Adobe Inc.).
- Główna technologia wykorzystana przy tworzeniu – PHP.
- Dystrybucja – darmowa wersja open source oraz płatna wersja z poszerzonymi funkcjami.
- Liczba sklepów – ponad 250 000.
Oto najważniejsze informacje na temat BigCommerce:
- Rok utworzenia – 2009.
- Producent – BigCommerce Pty. Ltd.
- Główna technologia wykorzystana przy tworzeniu – framework Ruby on Rails.
- Dystrybucja – Software as a Service.
- Liczba sklepów – 100 000.
Przejdźmy zatem do omówienia szczegółów, które powinny zaważyć na tym, z jakiej technologii skorzystasz.
1. Cena
BigCommerce dostępne jest w 3 standardowych planach cenowych:
- Standard – 29,95$ na miesiąc.
- Plus – 79,95$ na miesiąc.
- Pro – 299,95$ na miesiąc.
Droższe abonamenty wiążą się z dodatkowymi funkcjami wspierającymi sprzedaż jak recenzje klientów, segmentacja klientów, filtrowanie produktów i wiele więcej.
Dostępny jest także pakiet Enterprise, który wyceniany jest indywidualnie i daje dostęp do maksymalnych możliwości platformy.
Sklep na Magento może z kolei funkcjonować w dwóch wariantach:
- Magento Open Source – darmowe oprogramowanie o otwartej strukturze wymagające samodzielnej konfiguracji.
- Adobe Commerce (wcześniej Magento Commerce) – płatne rozwiązanie, którego koszty w zależności od obrotów sklepu mogą wynosić od 22 000$ do 125 000$ rocznie. Wersja ta jest stworzona z myślą o dużych przedsiębiorstwach, które potrzebują wysokiej wydajności i nie chcą zajmować się wszystkimi kwestiami samodzielnie.
Gdy mowa ogólnie o sklepach Magento, większość osób na myśli ma właśnie wersję open source – to ona stanowi fundament wielu rozbudowanych platform e-commerce.
2. Łatwość użytkowania
Jak wspomniano, BigCommerce to platforma SaaS, dlatego jest ona stworzona z myślą o początkujących osobach, które nie miały wcześniej styczności z oprogramowaniem e-commerce. Licznymi, nawet stosunkowo zaawansowanymi aspektami z zakresu zarządzania sklepem można zająć się samemu, gdyż ich obsługa wymaga kilku kliknięć, zamiast pisania dodatkowego kodu.
Standardowy Magento sklep na tym polu wypada znacznie gorzej – wiele aspektów funkcjonowania platformy jest wyjaśnionych za pomocą skomplikowanej terminologii. Z tego powodu, trzeba postawić na Magento Outsorcing, czyli firmę, która zajmie się wprowadzaniem zmian w sklepie. Z drugiej strony wynika to z tego, że omawiana technologia oferuje znacznie więcej funkcjonalności, którym to właśnie teraz się przyjrzymy.
3. Funkcjonalności
Obie platformy pozwalają prowadzić rozbudowaną sprzedaż. Sklepy BigCommerce wyposażone są jednak domyślnie w więcej funkcji. Liczne rozszerzenia są łatwiejsze w instalacji i tańsze w porównaniu do Magento.
Magento oczywiście nie odstaje, jeśli chodzi o funkcjonalności, jednak głównym czynnikiem wyróżniającym platformę jest otwarta struktura, dzięki której sprzedawcy dysponujący odpowiednim budżetem i umiejętnościami mogą przygotować i dostosować liczne rozwiązania dokładnie według swoich potrzeb.
Innym czynnikiem wyróżniającym Magento jest także system zarządzania produktami, który obejmuje takie funkcje jak masowy import, raporty o przychodach, liczne warianty produktów, zarządzanie zapasami, magento 2 hosting i wiele więcej.
4. Bezpieczeństwo
Dbanie o bezpieczeństwo w przypadku BigCommerce jest nieco łatwiejsze, gdyż dzięki formie SaaS wszelkie sklepy są automatycznie i w łatwy sposób aktualizowane. Dostawca zapewnia także darmowy certyfikat SSL w przypadku wszystkich planów.
Nie oznacza to jednak, że Magento jest niebezpieczną platformą. Twórcy tej technologii także publikują liczne aktualizacje. Właściciele takich sklepów muszą po prostu samodzielnie dbać o ich instalowanie, jak i dobranie oraz skonfigurowanie certyfikatu SSL.
5. Marketing i SEO
Obie platformy dostarczają świetnych funkcji, jeśli chodzi o marketing. Magento jednak zdecydowanie wygrywa na tym polu – jego zaplecze SEO i opcje sprzedaży multi-channel są po prostu ogromne.
Z drugiej strony korzystanie z wielu z tych funkcji wiąże się z koniecznością zainstalowania licznych rozszerzeń, które mogą być nieco drogie.
Podsumowanie
BigCommerce i Magento to całkiem podobne rozwiązania. Na które zatem się zdecydować?
Wybierz BigCommerce, jeśli chcesz szybko założyć średni-duży sklep i nie dysponujesz wysokimi umiejętnościami technicznymi.
Wybierz Magento, jeśli nie straszna Ci wyższa bariera wejścia oraz masz czas i środki na zadbanie o osobistą konfigurację platformy. Za takie wysiłki zostaniesz wynagrodzony platformą, którą będziesz mógł dostosować idealnie do swoich potrzeb oraz skalować do bardzo dużych rozmiarów. Oprócz tego, wybierając Magento, możesz być pewny, że posiadasz sklep na platformie, która pozwoli Ci w korzystny sposób skalować swój biznes.