Artykuły partnerskie

Jak dodać administratora strony na Facebook i czemu warto to zrobić?

4 minut czytania

Zlecenie przynajmniej części obowiązków związanych z prowadzeniem strony na FB to dobry pomysł. Sprawdź nasze porady, jak dodać administratora strony i zyskać wsparcie w zakresie zarządzania stroną.

Jak tworzyć reklamy swojej strony o dużej skuteczności? Jak efektywnie zarządzać stroną?

Poprawne poprowadzenie profilu firmowego na Facebooku nie jest łatwym zadaniem. Na szczególnie duże problemy powinni przygotować się ci z nas, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z tego typu działalnością i którzy nie wiedzą, jak w skuteczny sposób dotrzeć do odbiorców w social mediach. Dodatkowym źródłem trudności bywa związany z tym natłok obowiązków, dotkliwy zwłaszcza jeśli prowadzenie fanpejdża nie jest twoim jedynym zadaniem. W obu przypadkach warto skorzystać pomocy oferowanej przez specjalistów zawodowo zajmujących się prowadzeniem fanpejdżów firmowych. 

Korzyści związane z tym rozwiązaniem odczujesz na wielu polach. Najważniejsze jest z całą pewnością usprawnienie funkcjonowania strony i tym samym poprawa wyników (zob. polubienia Facebook) prowadzonych w tej przestrzeni kampanii. Dzięki zleceniu przynajmniej niektórych zajęć zawodowcowi zyskujesz też więcej czasu na zajęcie się sprawami bezpośrednio związanymi z prowadzeniem swojej firmy. Nie musisz więc samodzielnie pilnować wszystkich aspektów związanych z funkcjonowaniem strony. Możesz np. poprosić, by drugi administrator utworzył post lub zaplanował kampanię opartą na strategii obecności w social mediach. 

Kup lajki na fb na Wypromowani.pl

Jak wybrać administratora strony firmowej? Szukamy nowego administratora dla fanpejdża

Oczywiście decyzja o powierzeniu prowadzeniu strony lub niektórych jego aspektów w ręce danej osoby powinna być starannie przemyślana. To, czy możesz przypisać rolę administratora konkretnemu kandydatowi, zależy od wielu czynników. Najważniejszym z całą pewnością jest doświadczenie w prowadzeniu profili w social media. Na etapie rekrutacji warto poprosić aplikujące osoby o portfolio prowadzonych dotychczas stron. Przy ich ocenie uwagę zwróćcie nie tylko na styl pisania postów i dobór poszczególnych grafik, ale też statystyki świadczące o zaangażowaniu liczebności społeczności fanów. 

Ważnym aspektem są też referencje poprzednich klientów. Potencjalny administrator twojej strony powinien cechować się rzetelnością i terminowością. W referencjach powinny więc znaleźć się informacje na temat przestrzegania harmonogramu prowadzenia postów oraz szybkiego odpisywania na wiadomości DM. 

Nie bez znaczenia jest rzecz jasna stopień porozumienia między obiema stronami. Pamiętaj, że bez względu na podział obowiązków, prowadzenie profilu będzie waszym wspólnym zadaniem. Oboje musicie więc mieć dobre wyczucie tematyki i związanej z nią stylistyki, a także rodzaju komunikacji odpowiedniej dla profilu przeciętnego odbiorcy publikowanych przez was treści.  

Jak dodać administratora strony na facebook? Dodawanie administratora strony krok po kroku

Na wyborze odpowiedniej osoby, która przejmie obowiązki administratora strony ewentualne problemy jednak się nie kończą. Osoby, które nie są biegłe w obsłudze Facebooka mogą bowiem mieć spore trudności z dodaniem administratora strony i tym samym umożliwieniem nowemu pracownikowi wykonywaniem swoich obowiązków. I chociaż to zadanie może wydawać się dość trudne i skomplikowane, to w rzeczywistości jest łatwe i bezproblemowe. Wystarczy, że zastosujesz się do kilku prostych wskazówek – cała procedura przebiega w następujący sposób:

  • Jeśli nie jesteś zalogowany – zaloguj się na swoje konto Facebook;
  • Przejdź do panelu fanpejdża, którą chcesz zarządzać;
  • Kliknij na zakładkę “Ustawienia” (znajdziesz ją w prawym górnym rogu strony);
  • Wybierz przycisk “Role administracyjne” z menu po lewej stronie ekranu;
  • Wprowadź nazwę użytkownika lub adres e-mail osoby, którą chcesz dodać jako administratora;
  • Wybierz poziom uprawnień dla nowego administratora (do wyboru masz cztery opcje – administrator, moderator, analityk lub reklamodawca);
  • Zatwierdź wybór poprzez kliknięcie w przycisk “Zaproś” i poczekać aż dana osoba zaakceptuje zaproszenie.

Jakie są funkcje administratora strony? Dowiedz się, jak wygląda rola administratora 

Jak mogłeś zauważyć podczas lektury powyższej listy, do wyboru masz kilka funkcji osoby odpowiedzialnej za prowadzenie fanpejdża. Czym się one różnią? Wyjaśniamy:

  • administrator – posiada pełne uprawnienia do zarządzania stroną, w tym dodawanie i usuwanie innych administratorów oraz moderatorów, publikowanie postów, odpowiadanie na komentarze i wiadomości od fanów, zarządzanie ustawieniami i analizą strony, tworzenie i zarządzanie reklamami oraz uzyskiwanie dostępu do innych narzędzi Facebooka;
  • moderator – posiada podobne uprawnienia jak administrator, ale nie może dodawać lub usuwać innych administratorów ani zarządzać ustawieniami strony. Jego zadaniem jest przede wszystkim monitorowanie komentarzy i wiadomości od fanów;
  • analityk – posiada dostęp tylko do narzędzi analitycznych i statystyk strony, takich jak liczba odwiedzin, lajki Facebook i interakcji użytkowników z postami na stronie. Nie może publikować postów lub zarządzać reklamami;
  • reklamodawca – posiada dostęp tylko do narzędzi reklamowych, które umożliwiają tworzenie, zarządzanie i monitorowanie kampanii reklamowych na stronie.

Jak widać, nadanie komuś uprawnień na stronie FB nie jest trudne. Zlecając przynajmniej część obowiązków zewnętrznemu specjaliście możesz znacznie ułatwić sobie zadanie i zyskać pewność co do tego, że będzie profil będzie prowadzony w profesjonalny sposób. 

102 posty

O autorze
Kierownik projektów IT oraz koordynator ds. cyberbezpieczeństwa. Hobbystycznie prowadzę kilka serwisów internetowych oraz blogi. Moje główne zainteresowania to: zarabianie przez internet, sposoby monetyzacji serwisów internetowych, dochód pasywny, bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni, prywatność i ochrona danych osobowych, polityki publiczne w szczególności polityki zdrowia publicznego.
Artykuły
Powiązane wspisy
Artykuły partnerskie

Jak bezpiecznie korzystać ze sklepów internetowych?

2 minut czytania
Zdecydowana większość społeczeństwa (77%) chętnie robi zakupy online. Tak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2022” zrealizowanego przez firmę Gemius. Nic dziwnego…
Artykuły partnerskie

Czy warto kupować lajki na facebooku?

4 minut czytania
Algorytm facebooka oraz innych mediów społecznościowych nagradza tych, którzy są w stanie zaangażować swoją społeczność. Like na facebooku jest więc dużo wart,…
Co w internecie piszczy

Jakie usługi świadczy agencja marketingowa?

6 minut czytania
Agencja marketingowa dla wielu firm okazuje się niezwykle ważnym partnerem, mogącym przyczynić się do osiągnięcia sukcesu w swojej branży. Nikogo nie trzeba przekonywać,…
Zapisz się do naszego Newslettera

Otrzymuj powiadomienia o nowych i aktualizowanych skryptach, narzędziach oraz wpisach.