Narzędzia

Kalkulator stawek artykułów sponsorowanych

2 minut czytania

Przygotowaliśmy nowe narzędzie do szacowania stawek za usługę publikacji artykułów sponsorowanych na Twoim blogu.

Kalkulator bazuje na danych z 16 000 blogów i serwisów internetowych oferujących usługę publikacji artykułów sponsorowanych. Analizuje ponad 20 000 ofert. Kalkulator bazuje na 4 podstawowych parametrach:

  • UU – Unikalnych Użytkowników odwiedzających serwis miesięcznie
  • DR – Domain Rating – wskaźnik autorytetu domeny od Ahrefs
  • TF – Trust Flow – wskaźnik autorytetu domeny od Majestic
  • CF – Citation Flow – wskaźnik jakości wszystkich backlinków do domeny od Majestic

Jak działa kalkulator wynagrodzenia za artykuły sponsorowane?

Wprowadzasz 4 wartości, które odpowiadają parametrom twojego serwisu lub bloga. System wybiera spośród posiadanych w bazie ofert ok 30-50 najbardziej zbliżonych do Twojego serwisu i wylicza różnego rodzaju średnie wraz z proponowanym wynagrodzeniem uwzględniając różnice w UU oraz współczynnikach jakościowych.

Dla przykładu, jeżeli w zestawieniu wszystkich 4 parametrów, któryś będzie odstawał od parametrów wszystkich porównywanych ofert, kalkulator skoryguje proponowaną kwotę uwzględniając bonus (jeżeli Twoje parametru są lepsze) lub karę (jeżeli Twoje parametry są gorsze).

Co dokładnie podaje kalkulator?

Kalkulator zwraca następujące informacje:

Cena – proponowana cena za publikację artykułu sponsorowane dla reklamodawcy
Algorytm oblicza średnią wraz z uwzględnieniem różnic jakości blogów w analizowanej próbce.
Cena – dla blogera w Whitepress
Whitepress pobiera jedną z największych prowizji. Sięga ona niema ok 77% ceny uzyskiwanej przez blogera.
Cena – dla blogera w Linkhouse
Linkhouse pobiera sporą prowizję. Jest ona równa 50% ceny uzyskiwanej przez blogera.
Cena dla reklamodawcy- średnia arytmetyczna
Cena dla reklamodawcy – średnia harmoniczna
Cena dla reklamodawcy – mediana
Cena dla reklamodawcy – minimalna (spośród ujętych w porównaniu blogów i serwisów)
Cena dla reklamodawcy – maksymalna (spośród ujętych w porównaniu blogów i serwisów)
Liczba przeanalizowanych najbardziej podobnych blogów
Min-Max Unikalnych Użytkowników / miesiąc (spośród ujętych w porównaniu blogów i serwisów)
Min-Max Domain Rating (DR) (spośród ujętych w porównaniu blogów i serwisów)
Min-Max Trust Flow (TF) (spośród ujętych w porównaniu blogów i serwisów)
Min-Max Citation Flow (CF) (spośród ujętych w porównaniu blogów i serwisów)

Uwaga! Kalkulator nie uwzględnia kosztu przygotowania publikowanego artykułu sponsorowanego!

Skorzystajcie, sprawdźcie, skomentujcie 🙂

33 posty

O autorze
Kierownik projektów IT oraz koordynator ds. cyberbezpieczeństwa.
Hobbystycznie prowadzę kilka serwisów internetowych oraz blogi.
Moje główne zainteresowania to: zarabianie przez internet, sposoby monetyzacji serwisów internetowych, dochód pasywny, bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni, prywatność i ochrona danych osobowych, polityki publiczne w szczególności polityki zdrowia publicznego.
Artykuły
    Powiązane wspisy
    Artykuły partnerskie

    Jakie zalety ma internet stacjonarny w Twoim domu?

    2 minut czytania
    Czym jest internet stacjonarny i jakie są jego najmocniejsze strony? Zapraszamy do lektury! Do czego używasz internetu? Internet w XXI wieku jest…
    Poradniki

    Jak zwiększyć ruch na stronie z wyszukiwarek - SEM, SEO, PPC

    15 minut czytania
    Nie tak dawno pisałem o tym, że niezależnie od celu w jakim prowadzony jest serwis internetowy, czy to związanym ze sprzedażą produktów,…
    Artykuły partnerskie

    Laptopy nie tylko do pracy

    3 minut czytania
    Nowoczesne laptopy wypierają z użytku jednostki stacjonarne. W porównaniu do nich, są lżejsze, poręczniejsze, a co najważniejsze, łatwiejsze do przenoszenia z miejsca…
    Zapisz się do naszego Newslettera

    Otrzymuj powiadomienia o nowych i aktualizowanych skryptach, narzędziach oraz wpisach.

    2 komentarze

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *