Artykuły partnerskiePoradniki

Dlaczego potrzebujesz content marketingu w firmie i o czym musisz pamiętać?

3 minut czytania

Nie prowadzisz działań z zakresu content marketingu? Szkoda, bo Twoja konkurencja już dawno w to zainwestowała! Według najnowszego raportu Content Marketing Insitute ponad 90% firm uważa tworzenie wartościowych treści za swój duży atut. Aby jednak marketing treści rzeczywiście dał Ci przewagę biznesową, musisz pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Jakich? Przeczytaj o filarach content marketingu.

Po pierwsze, określ cel

Brak konkretnego celu to jeden z grzechów głównych content marketingu. Marketing treści można określić bowiem jako marketing efektywnościowy, czyli nastawiony na konkretny cel. Nie będziesz wiedział, czy osiągnąłeś cel, jeśli go nie sprecyzujesz.

Po drugie, zastanów się, kim jest Twój odbiorca

Aby stworzyć świetną strategię, musisz poznać swoją grupę docelową. Dzięki temu łatwiej będzie Ci ustalić, co mówić oraz jak mówić, czyli tworzyć treści, które dają wysoką konwersję.

Po trzecie, zaplanuj strategię

Kiedy określisz już cel, zdefiniujesz grupę odbiorców i sprecyzujesz KPI-aje, musisz przygotować plan działania, czyli strategię. Zastanów się, jaki rodzaj content marketingu sprawdzi się w Twoim przypadku. Content on-site, czyli w obrębie Twojej witryny internetowej, czy off-site, czyli poza nią? Czy potrzebujesz SEO-copywritingu? Jaka powinna być częstotliwość pojawiania się nowych wpisów na Twoim blogu? Na ile artykułów sponsorowanych w miesiącu pozwala Twój budżet?  

Po czwarte, różnicuj treści

Warto mieć z tyłu głowy, że content marketing to nie tylko pisanie artykułów. Content przybiera naprawdę różne formy. Jest to również raport, newsletter, wywiad, webinar, podcast… Różnicuj treści i ciągle zaskakuj odbiorcę nowymi pomysłami.

Poza tym już pewnie zauważyłeś, że tworzone przez Ciebie treści wcale nie muszą być (jawnie) sprzedażowe. Dziel się wiedzą, rób testy produktów, zainteresuj potencjalnego klienta tym, co masz do powiedzenia.

Po piąte, nie zapominaj o SEO

Skrót „SEO” już tu padł. Wartościowe, dodatkowo odpowiednio nasycone słowami kluczowymi treści są przydatne dla użytkownika i jednocześnie przyjazne dla wyszukiwarki. Dzięki temu Twoja witryna staje się lepiej widoczna w Google. A im jest wyżej w wyszukiwarce, tym większe są szanse, że Twój potencjalny klient kliknie w link.

Po szóste, monitoruj swoje treści

Jeżeli publikujesz – film, wywiad na YouTube, poradnik – sprawdzaj, co potem się z nim dzieje. Jakie są reakcje? Gdzie został udostępniony? Dzięki temu szybko ocenisz efekty swojej pracy, a przy tym upewnisz się, że Twoich treści nie przywłaszczył sobie inny „twórca”. Aby zbierać i analizować dane, korzystaj z takich narzędzi jak Google Analytics.

Po siódme, promuj swoje treści

Content marketing polega również na promowaniu tworzonych przez siebie treści. Wykorzystuj do tego swoje kanały komunikacji – poinformuj o nowym blogowym wpisie w newsletterze, wrzuć post na profil na Facebooku albo LinkedInie itd.

Po ósme, nie rób wszystkiego sam

Chcesz tworzyć dobry content, realizować w ten sposób konkretne cele marketingowe i tworzyć świetne treści, które przyciągną nowych klientów oraz pozwolą umocnić relację ze starymi? Zatrudnij w swojej firmie specjalistów, którzy dobrze znają temat. Dobrym pomysłem jest też nawiązanie współpracy z agencją content marketing. Dobra agencja content marketingowa, taka jak Sempai, będzie wiedziała, jak od samego początku wystrzegać się wskazanych błędów. Zacznie od opracowania szczegółowej strategii i zaproponuje Ci najlepsze rozwiązania. Określi, jakie treści przyniosą Ci najlepsze efekty – w końcu marketing efektywnościowy, czyli nastawiony na osiąganie celów, będzie miała w małym palcu. Stworzy dokładny plan publikacji i kanałów dystrybucji, a następnie przygotuje treści, które zachwycą nawet Ciebie. Agencja content marketingowa to dobry pomysł – pracują w niej specjaliści, którzy kompleksowo zajmą się Twoją marką.

Myśl o tworzonych przez siebie treściach w kontekście marketingu efektywnościowego. Wszystko, co robisz, ma przynosić konkretny efekt. Publikowanie nowych postów nie jest bowiem sztuką dla sztuki. Dzięki przemyślanej strategii, pomyśle na nowe formaty i konsekwentnie realizowanym planie publikacji wkrótce osiągniesz założone cele. 

49 posty

O autorze
Kierownik projektów IT oraz koordynator ds. cyberbezpieczeństwa. Hobbystycznie prowadzę kilka serwisów internetowych oraz blogi. Moje główne zainteresowania to: zarabianie przez internet, sposoby monetyzacji serwisów internetowych, dochód pasywny, bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni, prywatność i ochrona danych osobowych, polityki publiczne w szczególności polityki zdrowia publicznego.
Artykuły
    Powiązane wspisy
    Artykuły partnerskie

    Magento vs BigCommerce – co powinieneś wiedzieć

    3 minut czytania
    Własny sklep internetowy Magento czy sprzedaż na platformie BigCommerce? Te dwie popularne technologie mają swoje wady i zalety. Obie są także uznane…
    Artykuły partnerskie

    Agencja digitalowa - dlaczego warto skorzystać z jej usług?

    3 minut czytania
    Niemal każdy, kto prowadzi własny biznes, czy rozwija markę osobistą we współczesnym świecie, zdaje sobie sprawę z tego, jak wielki potencjał tkwi…
    Artykuły partnerskie

    Jak wykorzystywać adres URL w działaniach SEO?

    3 minut czytania
    Współczesną wizytówką firmy jest jej oficjalna strona internetowa. Nie działa ona w próżni i takich wizytówek w sieci jest mnóstwo. Potencjalny klient…
    Zapisz się do naszego Newslettera

    Otrzymuj powiadomienia o nowych i aktualizowanych skryptach, narzędziach oraz wpisach.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *