Nie prowadzisz działań z zakresu content marketingu? Szkoda, bo Twoja konkurencja już dawno w to zainwestowała! Według najnowszego raportu Content Marketing Insitute ponad 90% firm uważa tworzenie wartościowych treści za swój duży atut. Aby jednak marketing treści rzeczywiście dał Ci przewagę biznesową, musisz pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Jakich? Przeczytaj o filarach content marketingu.
Po pierwsze, określ cel
Brak konkretnego celu to jeden z grzechów głównych content marketingu. Marketing treści można określić bowiem jako marketing efektywnościowy, czyli nastawiony na konkretny cel. Nie będziesz wiedział, czy osiągnąłeś cel, jeśli go nie sprecyzujesz.
Po drugie, zastanów się, kim jest Twój odbiorca
Aby stworzyć świetną strategię, musisz poznać swoją grupę docelową. Dzięki temu łatwiej będzie Ci ustalić, co mówić oraz jak mówić, czyli tworzyć treści, które dają wysoką konwersję.
Po trzecie, zaplanuj strategię
Kiedy określisz już cel, zdefiniujesz grupę odbiorców i sprecyzujesz KPI-aje, musisz przygotować plan działania, czyli strategię. Zastanów się, jaki rodzaj content marketingu sprawdzi się w Twoim przypadku. Content on-site, czyli w obrębie Twojej witryny internetowej, czy off-site, czyli poza nią? Czy potrzebujesz SEO-copywritingu? Jaka powinna być częstotliwość pojawiania się nowych wpisów na Twoim blogu? Na ile artykułów sponsorowanych w miesiącu pozwala Twój budżet?
Po czwarte, różnicuj treści
Warto mieć z tyłu głowy, że content marketing to nie tylko pisanie artykułów. Content przybiera naprawdę różne formy. Jest to również raport, newsletter, wywiad, webinar, podcast… Różnicuj treści i ciągle zaskakuj odbiorcę nowymi pomysłami.
Poza tym już pewnie zauważyłeś, że tworzone przez Ciebie treści wcale nie muszą być (jawnie) sprzedażowe. Dziel się wiedzą, rób testy produktów, zainteresuj potencjalnego klienta tym, co masz do powiedzenia.
Po piąte, nie zapominaj o SEO
Skrót „SEO” już tu padł. Wartościowe, dodatkowo odpowiednio nasycone słowami kluczowymi treści są przydatne dla użytkownika i jednocześnie przyjazne dla wyszukiwarki. Dzięki temu Twoja witryna staje się lepiej widoczna w Google. A im jest wyżej w wyszukiwarce, tym większe są szanse, że Twój potencjalny klient kliknie w link.
Po szóste, monitoruj swoje treści
Jeżeli publikujesz – film, wywiad na YouTube, poradnik – sprawdzaj, co potem się z nim dzieje. Jakie są reakcje? Gdzie został udostępniony? Dzięki temu szybko ocenisz efekty swojej pracy, a przy tym upewnisz się, że Twoich treści nie przywłaszczył sobie inny „twórca”. Aby zbierać i analizować dane, korzystaj z takich narzędzi jak Google Analytics.
Po siódme, promuj swoje treści
Content marketing polega również na promowaniu tworzonych przez siebie treści. Wykorzystuj do tego swoje kanały komunikacji – poinformuj o nowym blogowym wpisie w newsletterze, wrzuć post na profil na Facebooku albo LinkedInie itd.
Po ósme, nie rób wszystkiego sam
Chcesz tworzyć dobry content, realizować w ten sposób konkretne cele marketingowe i tworzyć świetne treści, które przyciągną nowych klientów oraz pozwolą umocnić relację ze starymi? Zatrudnij w swojej firmie specjalistów, którzy dobrze znają temat. Dobrym pomysłem jest też nawiązanie współpracy z agencją content marketing. Dobra agencja content marketingowa, taka jak Sempai, będzie wiedziała, jak od samego początku wystrzegać się wskazanych błędów. Zacznie od opracowania szczegółowej strategii i zaproponuje Ci najlepsze rozwiązania. Określi, jakie treści przyniosą Ci najlepsze efekty – w końcu marketing efektywnościowy, czyli nastawiony na osiąganie celów, będzie miała w małym palcu. Stworzy dokładny plan publikacji i kanałów dystrybucji, a następnie przygotuje treści, które zachwycą nawet Ciebie. Agencja content marketingowa to dobry pomysł – pracują w niej specjaliści, którzy kompleksowo zajmą się Twoją marką.
Myśl o tworzonych przez siebie treściach w kontekście marketingu efektywnościowego. Wszystko, co robisz, ma przynosić konkretny efekt. Publikowanie nowych postów nie jest bowiem sztuką dla sztuki. Dzięki przemyślanej strategii, pomyśle na nowe formaty i konsekwentnie realizowanym planie publikacji wkrótce osiągniesz założone cele.