Artykuły partnerskie

Jak zrobić własny sklep internetowy

3 minut czytania

W Polsce z roku na rok rozwija się branża e-commerce. Oznacza to, że pojawiają się nowe sklepy internetowe, oferujące najróżniejszą gamę produktów spożywczych, przemysłowych, odzież, elektronikę, części samochodowe i wiele innych. Jeżeli i ty chciałbyś mieć własny sklep internetowy, ale nie wiesz, od czego zacząć, chętnie ci pomożemy. Założenie własnego sklepu internetowego wydaje się w opinii wielu ludzi trudne i kosztowne. Nic bardziej błędnego. Są dwie popularne metody, aby mieć swój sklep internetowy i zacząć w nim sprzedawać, a tym samym zarabiać. Po pierwsze, można zlecić profesjonalnej firmie jego założenie. I właśnie to rozwiązanie jest najkosztowniejszym ze wszystkich. Czy rzeczywiście potrzebny ci jest indywidualnie projektowany sklep online? W blisko 80% przypadków przedsiębiorcom w zupełności wystarczają sklepy oparte o gotowe rozwiązania, czyli platformy sprzedażowe lub sklep internetowy zbudowany przy pomocy kreatora. Właśnie takie rozwiązanie chcemy wam polecić. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć własny sklep internetowy w kreatorze WebWave.

Tworzenie własnego sklepu internetowego w kreatorze

 Nie musisz być programistą ani wydawać wielu tysięcy złotych na zbudowanie sklepów internetowych z pomocą doświadczonych firm. Jeżeli w swoim sklepie internetowym chcesz sprzedawać kilkadziesiąt lub kilkaset, a czasami i kilka tysięcy różnych produktów, powinien ci wystarczyć sklep z podstawowymi funkcjonalnościami. Znajdziesz w nim wszystko, co oferuje niemal każdy współcześnie działający sklep. Rozbudowane karty produktów, sprawna i szybka wyszukiwarka z podpowiedziami, a także panel klienta dostępny dla zarejestrowanych użytkowników i to, co naprawdę istotne — sklep internetowy w wersji responsywnej. Założenie sklepu internetowego własnym nakładem pracy jest szybkie, a przede wszystkim intuicyjne. Nie ma ryzyka, że popełnisz błąd, który będzie mógł się negatywnie odbić na sprzedaży konkretnych produktów.

O czym musi pamiętać każdy właściciel sklepu internetowego?

Sprzedaż internetowa jest dziś bardzo mocno regulowana i podlega licznym regulacją. Jeżeli chcesz, aby osoby kupujące w twoim sklepie internetowym nie miały żadnych wątpliwości co do sposobu jego funkcjonowania, nie możesz zapomnieć o tak istotnych rzeczach jak:

  • polityka prywatności,
  • regulamin sklepu internetowego;
  • bezpieczne płatności online,
  • możliwość ustawowego zwrotu bez podania przyczyny,
  • oraz wiele innych,

Kreator, z pomocą którego stworzysz własny sklep internetowy, pomoże ci zadbać o te wszystkie rzeczy. Dzięki niemu nie przeoczysz żadnej z istotnych spraw, bez których sklepy online nie powinny funkcjonować. W przeciwnym wypadku musiałbyś liczyć się z poważnymi konsekwencjami swojego wyboru. Na szczęście, aby założyć sklep internetowy, który będzie zgodny z obowiązującymi wymogami prawa, a jednocześnie atrakcyjny dla klientów, nie musisz zatrudniać grona ekspertów. Kreator WebWave to nowoczesne i bardzo mocno zaawansowane oprogramowanie, które nie tylko pozwala stworzyć sklep internetowy, ale zapewnia również wiele innych, bardzo przydatnych funkcjonalności. Niektóre z nich, naszym zdaniem najważniejsze przedstawiamy poniżej.

Co powinieneś wiedzieć o swoim nowym sklepie internetowym?

  • Lepsze pozycjonowanie sklepu internetowego — jeśli chcesz, aby jak najwięcej osób docierało do twojego sklepu i składało w nim zamówienia, musisz zadbać o jego SEO. Dzięki temu sklep będzie częściej wyświetlać się w wyszukiwarce Google na ważne dla ciebie słowa kluczowe.
  • Atrakcyjny wygląd sklepu — dla klientów ważne są nie tylko niskie ceny produktów i ich wysoka jakość, ale również to, jaki będzie wyglądać sklep online. Powinien on być nowoczesny, dostosowany do obowiązujących obecnie standardów i wzbudzający zaufanie. Klasyczny sklep internetowy powinien działać szybko i niezawodnie, a jednocześnie być przejrzysty. Ważne również jest to, aby otworzyć sklep internetowy, dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, jak smartfony i tablety.
  • Możliwości niestandardowej promocji produktów — jeżeli chcesz wyprzedzić konkurencję, to potencjalni klienci powinni mieć wiele powodów, by kupować właśnie w twoim sklepie, a nie innym. Można to zrobić, zachęcając i przyciągając potencjalnych klientów ciekawymi formami promowania swoich usług lub produktów, a także innymi działaniami marketingu online, jak reklamy kontekstowe.

Ile zapłacimy, jeśli chcemy założyć sklep internetowy?

Przejdźmy teraz do jednej z najciekawszych kwestii, czyli wyjaśnienia ile musimy mieć pieniędzy, aby założyć własny sklep internetowy? Jeżeli zechcemy skorzystać z kreatora WebWave, w okresie po promocji będzie nas to kosztować jedynie 40 złotych miesięcznie. Naszym zdaniem to niezwykle przystępna cena, jak za tak wiele możliwości, z których możemy korzystać przy zakładaniu sklepu internetowego. To, co klienci szczególnie doceniają w tym kreatorze, to np. możliwość swobodnego konfigurowania wyglądu swojego przyszłego sklepu. Jest to możliwe zarówno wtedy, kiedy korzystamy z wbudowanych szablonów, jak i wtedy budujemy sklep ręcznie wg własnej koncepcji.

Powiązane wspisy
Artykuły partnerskiePoradniki

Czy można w Play przejść na abonament bez telefonu? Poznaj wszystkie możliwości

4 minut czytania
W świecie, w którym roi się od technologicznych nowości i usług, klienci wybierają najczęściej te łatwe, intuicyjne i ekonomiczne. Czołowe firmy na…
Cyberbezpieczeństwo

Ogólne zasady zachowania i bezpieczeństwa w sieci Internet

17 minut czytania
Internet, często nazywany siecią globalną, to ogromna sieć komputerowa, która łączy miliardy urządzeń na całym świecie. Jest to infrastruktura, która umożliwia przesyłanie…
Artykuły partnerskieSEOSztuczna Inteligencja

Czym jest Google AI Overview i jak wpłynie na przyszłość wyszukiwarek internetowych?

3 minut czytania
Google AI Overview to kompleksowe narzędzie opracowane przez Google, które ma na celu zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki korzystamy z wyszukiwarek internetowych. W…
Zapisz się do naszego Newslettera

Otrzymuj powiadomienia o nowych i aktualizowanych skryptach, narzędziach oraz wpisach.