Blog firmowy to bardzo ważny element działań marketingowych. Mimo to, wiele przedsiębiorstw nadal nie posiada swojego bloga, gdyż uważa, że jest to działanie czasochłonne i zbędne. Nie zdają sobie one jednak sprawy w jak wielkim są błędzie. Dowiedzie to aż dziewięć argumentów. Nie wiesz czy warto prowadzić bloga firmowego? Przekonaj się sam czytając poniższy artykuł.
1. Content marketing – strategia, która działa
Content marketing jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników wyszukiwarek. Właściwe dobranie i zoptymalizowanie treści na stronach internetowych pozwala znaleźć konsumentom dokładnie to, czego potrzebują, a firmom dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Jest to zasługa różnego rodzaju treści tekstowych umieszczanych w witrynach, w tym artykułów blogowych. Większość konsumentów woli ciekawe artykuły od nachalnej reklamy. Wiele z nich uważa te teksty za godne zaufania, co często determinuje u nich decyzje zakupowe.
2. Przedstawiasz swoją firmę w roli eksperta
W obecnych czasach, przed dokonaniem zakupu, popularne jest wnikliwe analizowanie produktów i usług. Ludzie, chcąc wybrać jak najlepiej, sięgają po informacje w Internecie i za pomocą dostępnych tam źródeł formują opinię na dany temat. Wchodząc w rolę eksperta dzielisz się swoją wiedzą i pomagasz tym samym czytelnikom. Jeśli rozwiążesz ich problem, to stajesz się autorytetem. Gdy dajesz darmowe porady, które dla wielu ludzi są źródłem rzetelnych informacji, uruchamiasz „Regułę wzajemności”. Ta niewielka przysługa, w formie wiedzy, wywiera na konsumentów pozytywny wpływ. Powoduje to, że chętniej korzystają z usług Twojej firmy, lub robią zakupy w Twoim sklepie, gdyż chcą się odwdzięczyć.
3. Tworzysz społeczność wokół swojej marki
Dając możliwość komentowania treści blogowych, mogą wytworzyć się pod nimi ciekawe dyskusje. Czytelnicy mogą odnieść się do Twojego tekstu lub podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami. Powstanie takiej społeczności jeszcze bardziej zwiększa zaufanie od Twojej marki, dzięki czemu zyskujesz lojalnych klientów.
4. Poznajesz swojego klienta i jego punkt widzenia
Twoja wiedza jako eksperta jest nieoceniona, ale podczas tworzenia treści na firmowego bloga zmuszony jesteś do zrobienia rekonesansu i postawienia się w skórze klienta. Dzięki temu możesz lepiej zrozumieć sowich klientów i poprawić jakość sowich usług. Dodatkowo pod wpisami na blogu możesz umożliwić prowadzenie dyskusji, która może być dla Ciebie doskonałym źródłem wiedzy o potrzebach czytelników.
5. Pozyskujesz linki do firmowej witryny
Content marketing to doskonałe wsparcie działań SEO, które poprawiają widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Najłatwiejszym sposobem na pozyskiwanie linków jest udostępnianie treści, które są wartościowe dla naszych czytelników. Pomogą one w pozycjonowaniu strony lub sprowadzą na nią ruch, budując tym samym świadomość marki. Ponadto blog firmowy poprawia linkowanie wewnętrzne.
6. Wspierasz działania SEO wykorzystując frazy longtailowe
Tworząc treści blogowe na wyszukiwane precyzyjne frazy, składające się przynajmniej z trzech słów, możesz szybko znaleźć się na pierwszych miejscach wyszukiwania. Tego typu frazy cechują się niższą konkurencyjnością i jednocześnie niższym współczynnikiem odrzuceń. Możesz w ten sposób niższym kosztem zwrócić uwagę klientów budując świadomość marki.
7. Budujesz bazę mailingową
Jeżeli będziesz Tworzył treści na blogu firmowym, które zainteresują czytelników, to jest duża szansa, że będą oni chcieli dołączyć do Twojej bazy mailingowej. Przesyłając mailowo dodatkowe newsy z Twojej branży, masz możliwość powiadomienia klientów o najnowszych produktach czy aktualnych promocjach. E-mail marketing ma bardzo duży potencjał sprzedażowy, pisanie firmowego bloga może przykuć uwagę, a następnie zatrzymać klienta.
8. Blog firmowy to miejsce Twojej firmy w sieci
Twój blog to Twoje podwórko, na którym sam ustalasz zasady. Założenie profilu w mediach społecznościowych jest bardzo proste i dzięki niemu szybko możesz dotrzeć do nowych klientów, jednak poleganie wyłącznie na nich wiąże się z ryzykiem całkowitego odcięcia od swojej społeczności w przypadku chociażby zablokowania konta.
9. Employer branding
Blog firmowy to źródło informacji nie tylko dla potencjalnych klientów, ale także dla przyszłych pracowników. Poprzez firmowego bloga możesz pokazać jak wygląda Twoja forma od wewnątrz i zachęcić najlepszych kandydatów na pracowników, aby zainteresowali się Twoją firmą i poznali ją lepiej zanim złożą CV.
Podsumowanie
Reasumując, prowadzenie bloga firmowego jesto doskonałym sposobem na to, aby zbudować wizerunek firmy w internecie i wpłynąć na jej rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów. Zagospodarowując nowe frazy kluczowe zyskujemy kolejne punkty styku z internautami i zwiększamy pradopodowieństwo, że szukając określonej usługi lub produktu wybiorą właśnie naszą ffirmę a nie konkurencję. Dlatego też, jeżeli jeszcze nie macie bloga firmowego, to nie czekajcie, tylko zacznijcie go prowadzic, ponieważ zbudowanie widoczność zajmuje trochę czasu, w zwiazku z czym, im szybciej zaczniecie go tworzyć, tym szybciej będzie pracował na sukces strony.