Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez Internetu, więc zapewne zależy Ci na wyborze najbardziej nowoczesnych i korzystnych usług. Na co zwrócić uwagę, przeglądając oferty dostawców Internetu, aby nie stać się ofiarą zastawianych przez operatorów pułapek? Przeczytaj i sprawdź, jakich sytuacji się wystrzegać.
Reklama dźwignią handlu i pułapką dla klienta
Operatorów oferujących usługi internetowe na polskim rynku nie brakuje, więc nic dziwnego, że prześcigają się w tworzeniu rozmaitych promocji i reklamują swoje propozycje jako najkorzystniejsze oraz opłacalne pod względem finansowym. I wszystko byłoby w porządku, gdyby klientowi skuszonemu atrakcyjną reklamą danej usługi przedstawiono te same warunki już podczas rozmowy w salonie. Tymczasem oferta prezentowana w mediach, jako wręcz doskonała, na żywo okazuje się być zdecydowanie mniej porywająca.
Co zrobić, żeby nie ulec tanim chwytom marketingowym? Najlepiej jest kierować się krótkimi komunikatami udostępnianymi w telewizji czy radiu, ale wejść na stronę internetową operatora i poszukać szczegółów oraz konkretnych warunków dotyczących danej usługi. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu, a gdy już udasz się do lokalu firmy telekomunikacyjnej, będziesz wiedzieć, czego się spodziewać. Na miejscu nie bój się zadawać pytań, a przed podpisaniem umowy dokładnie ją przeczytaj.
Wymiar czasowy podpisywanej umowy
Kolejną pułapką dotyczącą zawarcia nowej umowy na Internet jest okres, którego ona dotyczy. Koniecznością jest więc bardzo uważne przeczytanie wszystkich jej zapisów oraz wcześniejsze przedyskutowanie dostępnych propozycji z przedstawicielem operatora. Zdecydowana większość umów dotyczy dwóch lat, jednak zdarza się, że operator, chcąc zatrzymać klienta na dłużej, zaproponuje umowę obowiązującą nawet przez trzydzieści sześć miesięcy. Przed podpisaniem umowy musisz odpowiedzieć sobie zatem na pytanie: czy w dobie błyskawicznie rozwijających się technologii internetowych związanie się z jednym dostawcą na tak długi okres jest opłacalne?
Telefon w ramach abonamentu – czy to zawsze najlepsza opcja?
Przedłużenie umowy na usługi internetowe i telekomunikacyjne to dla operatorów okazja do dodatkowego zarobku, czego efektem jest cała lista atrakcyjnych na pozór propozycji, które przedstawia się klientowi. Jedną z najpopularniejszych jest wymiana smartfona na nowszy model i regulacja należności w systemie połączonym z tym abonamentowym. Warto jednak mieć świadomość, że nie zawsze jest to opłacalne, dlatego nie podejmuj decyzji na gorąco. Przeanalizuj wszystkie wyliczenia przedstawione przez pracownika salonu i oblicz jednostkowy koszt telefonu. Następnie porównaj wyniki z cenami urządzeń dostępnych w sklepach z elektroniką i wybierz ścieżkę zakupu, która będzie dla Ciebie bardziej opłacalna. Najnowsze telefony dostępne w sprzedaży porównasz pod adresem https://komorkomat.pl/telefony/.
Darmowe usługi… jednak płatne?
Operatorzy często oferują darmowy dostęp – na tak zwany okres próbny – do usług popularnych platform filmowych, muzycznych czy streaminowych. Wielu osobom pomysł ten przypadnie do gustu i zaważy na ostatecznej decyzji, lecz okazuje się, że i tu mamy do czynienia z pewną pułapką. Nie każdy operator informuje bowiem użytkowników o późniejszej konieczności dezaktywowania usług na własną rękę, co sprawia, że mnóstwo osób całkowicie nieświadomie poniesie dodatkowe koszty wynikające z automatycznego rozpoczęcia naliczania standardowych opłat za korzystanie z darmowych wcześniej serwisów.