Artykuły partnerskieReklama i marketing

Rodzaje reklam w Google Ads – jak dobrać je do biznesu?

3 minut czytania

Najpopularniejsza wyszukiwarka świata dysponuje najpopularniejszym systemem reklamowym. Nie sposób nie skorzystać z możliwości reklamy poprzez to medium! Dowiedz się, jak się reklamować, jak dobrać reklamy do potrzeb swojego biznesu i jakie korzyści daje Google Ads!

Co to jest Google Ads i jakie są rodzaje kampanii?

Wśród wielu platform reklamowych, Google Ads wyróżnia się jako potężne narzędzie pozwalające dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w ukierunkowany sposób.

Oferuje liczne formaty reklamowe, np.:

  • Reklamy tekstowe,
  • Reklamy graficzne,
  • Kampanie produktowe,
  • Performance Max,
  • Remarketing i inne.

Pozwalają na precyzyjne docieranie do klientów zainteresowanych Twoją ofertą. 

Reklamowanie się z wykorzystaniem tego systemu jest możliwe nawet samodzielnie, ale warto skorzystać ze wsparcia certyfikowanych specjalistów.

Dzięki temu ograniczasz możliwość popełnienia błędów podczas optymalizacji kampanii, skuteczniej wykorzystujesz budżet reklamowy, promujesz swój biznes świadomie.

Agencja Google Ads wesprze Cię w działaniach marketingowych! 

Nie działaj po omacku, współpracuj z fachowcami! – mają doświadczenie, wiedzę na temat systemu oraz śledzą nowinki branżowe.

A warto wiedzieć, że marketing internetowy to wyjątkowo dynamiczna dziedzina i co rusz pojawiają się nowości, np. nowe formaty reklamowe i inne rozwiązania.

Ty nie musisz się tym interesować, pozostaw to specjalistom.

Korzyści z reklamowania się w Google Ads

Obiecaliśmy przedstawienie korzyści wynikających z reklamowania się dzięki Google Ads. Oto one:

  • Precyzyjnie kierujesz reklamę do zainteresowanych, czyli potencjalnych klientów. Reklamy pojawiają się w dobrze widocznych miejscach, są dopasowane do preferencji użytkowników, a niektóre wykorzystują słowa kluczowe. 
  • System pozwala na monitorowanie wydatków reklamowych. Dzięki temu panujesz nad budżetem i wydajesz tyle, ile zaplanowałeś.
  • Na przykład w modelu PPC płacisz za reklamę tylko wtedy, gdy ktoś zainteresowany ją kliknie. 
  • Dzięki narzędziom analitycznym na bieżąco kontrolujesz efekty. Co za tym idzie, możesz na bieżąco analizować strategię i dopasowywać nowe rozwiązania w razie potrzeby.
  • Za sprawą dobrze zoptymalizowanych reklam widocznych w dogodnych miejscach budujesz wizerunek firmy i świadomość marki wśród konsumentów.
  • Kampanie Google Ads to też sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji.

Korzyści z reklamowania się w Google Ads dostrzegają zarówno duże korporacje, giganci e-commerce, ale także małe sklepy online czy lokalne biznesy usługowe. 

Ważne, by świadomie dobrać formaty reklamowe do charakteru swojego przedsiębiorstwa i swojej strony internetowej.

Jak dobrać reklamę Google Ads do biznesu?

Podamy Ci kilka przykładów, jak wykorzystać reklamy Google Ads w danym biznesie.

Przykład nr 1:

Wykorzystaj reklamy tekstowe, czyli podstawowy format reklamowy Google Ads, do promocji lokalnego biznesu. Masz restaurację? Salon fryzjerski? Kampanie tekstowe z wykorzystaniem brandowych słów kluczowych to strzał w dziesiątkę!

Reklamy tekstowe to z pozoru prosty i nieprzebojowy rodzaj reklamy. Jest jednak pierwszym wyborem wśród wielu reklamujących się biznesów.

A to dlatego, że przy tak niepozornej formie daje tak wiele możliwości!

Przykład nr 2:

Duży sklep internetowy powinien wykorzystać potencjał kampanii produktowych PLA (Product Listing Ads).

To tani i skuteczny sposób dotarcia do klienta. Dzięki wykorzystaniu pliku produktowego reklama jest zawsze aktualna (aktualizują się ceny, promocje itp.).

Co więcej, reklama PLA wykorzystuje zdjęcia produktów, a atrakcyjna wizualnie oferta to punkt dla Ciebie!

Podsumowanie

Wiesz już, czym jest system Google Ads i jakie daje możliwości biznesom. Mogą go wykorzystywać firmy lokalne działające offline, które chcą zachęcić użytkowników do poznania swojej oferty (np. restauracje). 

Google Ads to też idealne środowisko do reklamy dużych sklepów online. System reklamowy Google to potężne narzędzie oferujące elastyczne i zautomatyzowane kampanie.

Nawiąż współpracę z agencją reklamową, która przydzieli Ci opiekuna kampanii, czyli specjalistę Google Ads. Specjalista doradzi Ci najlepsze rozwiązania.

Dzięki temu sprawnie i skutecznie zaprezentujesz się potencjalnym klientom w najkorzystniejszy dla Ciebie sposób

Powiązane wspisy
Artykuły partnerskieReklama i marketing

Przyszłość reklamy. Jak Google Ads wpływa na rozwój branży marketingowej i sukces Twojej firmy?

5 minut czytania
Google Ads, dawniej Google AdWords, to popularna platforma reklamowa, która umożliwia firmom i marketerom promowanie produktów i usług w wyszukiwarce Google oraz…
Zapisz się do naszego Newslettera

Otrzymuj powiadomienia o nowych i aktualizowanych skryptach, narzędziach oraz wpisach.