Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem w wyszukiwarkach, z pewnością słyszałeś na spotkaniach termin “SEO content”. Przewodnik dla początkujących, jak tworzyć materiały zoptymalizowane pod kątem SEO.
Ten przewodnik dla początkujących ma odpowiedzieć na trzy pytania:
Zacznijmy!
Co to jest treść SEO?
Aby zrozumieć, czym dla marketerów jest SEO content, warto rozłożyć to wyrażenie na części składowe:
“SEO” odnosi się do procesu ulepszania strony internetowej, aby była ona łatwo odnajdywana przez wyszukiwarki takie jak Google.
Później zajmiemy się tym, co rozumiemy przez “treść”. Wszystko to znajduje się w Internecie i może być wykorzystane w sieci, niezależnie od tego, czy jest to tekst, wideo, nagrania audio, kod, czy jakikolwiek inny rodzaj informacji.
Tak więc, biorąc te dwie koncepcje razem: każda treść wyprodukowana w celu przyciągnięcia ruchu z wyszukiwarek jest określana jako materiał SEO.
Nie zamierzam w tym poście przechodzić przez wszystkie szczegóły, które musisz znać na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek; to zupełnie inny przewodnik. Oto krótkie przypomnienie tego, co powinieneś zrobić, aby zoptymalizować swoje treści online:
Keyword Research: Jeśli chcesz uzyskać ruch poprzez wyszukiwanie, powinieneś przeprowadzić badania słów kluczowych przed rozpoczęciem. W rezultacie możesz skoncentrować się na słowach kluczowych, dla których istnieje wiele wyszukiwań – innymi słowy, pisz o rzeczach (lub znajdź tematy niszowe!), o których ludzie już szukają informacji.
Dowiedz się gdzie i jak używać słów kluczowych w swojej treści, aby uzyskać optymalną wyszukiwalność. (Świetny przewodnik na temat on-page SEO jest dostarczony przez SEOMoz)
Organizacja treści: Treść w Twojej witrynie powinna być zorganizowana w logiczny sposób. Jest to nie tylko dobre dla SEO, ale także pomaga odwiedzającym łatwo znaleźć inne powiązane treści. (Im dłużej pozostają w Twojej witrynie, tym lepiej).
Promocja w mediach społecznościowych: Promuj nowe materiały, które tworzysz w mediach społecznościowych i buduj linki do nich zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie (zarówno z wewnętrznych stron).
Szybkie słowo o intencjach
Pamiętaj, że jeśli Twoim jedynym celem jest przyciągnięcie ruchu z wyszukiwarek, będziesz miał trudny czas. Aby zadowolić zarówno wyszukiwarki (które z czasem nagrodzą Cię wysokimi pozycjami), jak i potencjalnych klientów i powracających odwiedzających, musisz dostarczać wartość wykraczającą poza optymalizację pod kątem wyszukiwarek.
Innymi słowy, nie buduj “cienkich” treści, które plasują się w rankingu i zdobywają kliknięcia, ale nie wnoszą żadnej wartości dodanej dla użytkownika wyszukiwarki. Strony, które promują “cienki” materiał o niewielkiej wartości są narażone na kary Google, mają również wysoki współczynnik odrzuceń i niski współczynnik konwersji.
Rodzaje treści SEO
Treść SEO może zawierać dowolne z następujących elementów:
Strony produktów — to chleb powszedni każdej detalicznej witryny e-commerce. Dobra strona produktu może służyć zarówno jako treść SEO, jak i strona docelowa PPC.
Blogi – Blog jest jedną z najprostszych metod tworzenia stałego dopływu materiałów SEO. Blogi są zazwyczaj bardziej interesujące i mają większe szanse na przyciągnięcie linków niż strony produktowe, co czyni je fantastyczną metodą na zwiększenie autorytetu Twojej strony. (Pamiętaj, że blogi są niezwykle elastyczne i mogą być używane do hostowania dowolnego z następujących typów treści od tego
Artykuły są jedną z najczęstszych form treści na stronach internetowych w stylu gazet lub czasopism.
Zwłaszcza listy są skutecznym sposobem na zwiększenie CTR. Listy – takie jak “10 sposobów na obniżenie kosztów energii” lub “101 rzeczy, których nie lubię w Google” – są łatwiejsze do skanowania, gdy są sformułowane jako lista (na przykład, zamiast “10 sposobów na obniżenie kosztów energii”, użyj “10 sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy na usługach komunalnych”)
Przewodnik – czasami nazywany tutorialem, jest dłuższą informacją, która opisuje jak wykonać pewne zadanie. (Przewodniki często dzielone są na wiele stron internetowych, jednak jeśli użytkownicy chcą zobaczyć całą treść jako jedną stronę, lepiej zapewnić im taki dostęp) Możesz opublikować cały przewodnik na swojej stronie internetowej Może to być przydatne podejście do generowania leadów, ale pamiętaj, że postawienie ściany zapisów najprawdopodobniej zmniejszy ilość ruchu SEO, który możesz wysłać do tego leadu.
Filmy wideo – W porównaniu do stron z tekstem, istnieje ogólnie mniej filmów w Internecie; w rezultacie, tworzenie wideo zamiast artykułu może pomóc w rankingu wyżej dla konkurencyjnego terminu. Filmy wideo mogą być doskonałym sposobem na przyciągnięcie i zaangażowanie odbiorców, w zależności od rodzaju strony lub biznesu, który prowadzisz.
Infografiki – Infografiki, czyli wielkoformatowe obrazy z dużą ilością informacji (często w formie wykresów lub diagramów) na jeden temat, mogą zdobyć wiele odsłon i linków. Ponieważ tak duża część materiału jest ukryta w obrazie, co pozwala wyszukiwarkom odczytać go jako tekst, bardzo ważne jest, aby starannie zoptymalizować pozostałą część strony
Pokazy slajdów – Pokaz slajdów to metoda wyświetlania szeregu powiązanych ze sobą zdjęć po kolei. Obrazy są czasami bardziej istotne niż tekst, na przykład, gdy próbuje zilustrować, co wszystkie gwiazdy Oscarów nosił. SEO tytułu, podpisów, nazw plików graficznych i tak dalej jest krytyczne, ponieważ wyszukiwarki mają mniej tekstu do “przeczytania”
Katalog jest rodzajem strony, która składa się z linków do innych stron lub zasobów na dany temat, zorganizowane w kategoriach. Blog perfumy, na przykład, może zbudować katalog miejsc do zakupu perfum, w tym dużych domów towarowych i małych kupców w całym kraju.
To tylko niektóre z podstawowych rodzajów treści SEO, ale nie pozwól, aby ta lista Cię ograniczała – możliwości są praktycznie nieograniczone.
Jak opracować strategię treści SEO
Nadszedł czas, aby poluzować i uzyskać bardziej metodyczne z treści online SEO, jeśli jesteś po prostu rzucając rzeczy tam w nadziei, że będzie rangi.
Oto cztery kroki do zdefiniowania i dopracowania strategii treści SEO:
Określ swoje cele
Na początek określ cele swojej strony lub firmy. Czy chcesz zwiększyć sprzedaż na swojej stronie? Czy obecnie zarabiasz na swojej witrynie z reklamami i po prostu chcesz zwiększyć ruch i czytelników z powrotem? Rodzaj treści, na których powinieneś się skupić, będzie określony przez Twoje cele.
Zgrabna, błyszcząca strona internetowa produktu dla maszynek do golenia
Świetny przykład minimalistycznej, ale eleganckiej i eleganckiej strony produktu
Jeśli skupiasz się przede wszystkim na zwiększeniu sprzedaży produktów, Twoim głównym celem powinny być atrakcyjne, bogate w informacje strony produktowe, które są zoptymalizowane zarówno pod kątem wyszukiwania, jak i konwersji. Twoim drugorzędnym celem mogą być artykuły, które wyjaśniają, kiedy i jak korzystać z Twoich towarów, z linkami do odpowiednich stron (najlepiej, jeśli Twój blog nie jest całkowicie autopromocyjny).
Jeśli promujesz witrynę opartą na reklamach, a celem jest przyciągnięcie nowych odwiedzających poprzez wyszukiwanie, upewnij się, że Twoja treść jest bogata (np. długie artykuły lub materiały wideo, które mają charakter informacyjny, rozrywkowy lub oba). Należy stosować “lepkie treści” (lepkie materiały utrzymują ludzi na twojej stronie dłużej lub zachęcają ich do powrotu).
Poznaj swoją publiczność
Zidentyfikuj swoją grupę docelową – ankiety i oprogramowanie analityczne mogą pomóc Ci w uzyskaniu wyraźniejszego obrazu typowego odwiedzającego lub klienta. Stwórz persony marketingowe lub postacie oparte na pożądanych użytkownikach i klientach Twojej witryny. Następnie zastanów się, jakiego rodzaju informacje byłyby pożądane przez te osobowości.
Koncepcja persony kupującego
Jeśli chodzi o SEO, treść jest królem. Jeśli prowadzisz stronę B2B skierowaną do wyższej kadry zarządzającej, możesz chcieć stworzyć formalne dokumenty wysokiego poziomu, które można pobrać i przechowywać, aby przeczytać je później.
Jeśli Twoja firma skupia się na nastolatkach i młodzieży, możesz skupić się na częstych aktualizacjach z mniejszą ilością słów, a większą ilością obrazów i filmów. Upewnij się również, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Utwórz kalendarz redakcyjny
Po określeniu, kto jest Twoją grupą docelową i dlaczego reklamujesz się do nich, możesz zacząć pracować nad kalendarzem redakcyjnym. Kalendarz redakcyjny to harmonogram, który określa, kiedy nowy materiał zostanie opublikowany i jaki to będzie rodzaj materiału. Pomoże Ci to w utrzymaniu regularnej rutyny (zwłaszcza jeśli masz bloga), i to będzie
Ważna wskazówka dotyczących tworzenia i przestrzegania kalendarza redakcyjnego
Podziel się swoim kalendarzem redakcyjnym z całym zespołem marketingowym – wykorzystaj do tego Outlooka (lub Kalendarz Google). Ustaw alerty dla autorów, aby wiedzieli, kiedy zbliżają się terminy.
Autor: Promotraffic.pl