Co w internecie piszczyPorównania usług i produktów

Jakie darmowe konto pocztowe wybrać? Test ilości reklam w skrzynce.

5 minut czytania

Pojawienie się internetu zrewolucjonizowało sposób wysyłania listów i komunikacji. Wraz z nim, na długo przed komunikatorami i chatami, zaistniała poczta elektroniczna. Dzięki niej możemy pisać i wysyłać wiadomości elektroniczne w ekspresowym tempie.

Na rynku światowym istnieją setki darmowych i płatnych elektronicznych skrzynek pocztowych, z których można korzystać. W tym zestawieniu przyjrzymy się najpopularniejszym, darmowym kontom pocztowym, działającym na rynku polskim.

Poszczególne konta pocztowe, choć realizują to samo, często różnią się od siebie. Najczęstszymi parametrami są Pojemność konta pocztowego i dopuszczalny maksymalny rozmiar załącznika w wysyłanej lub przyjmowanej wiadomości. W przypadku kont darmowych bardzo istotnym parametrem, który często jest pomijany w zestawieniach jest ilość SPAMU i reklam zarówno wysyłanych na skrzynkę jak i prezentowanych w samym interfejsie pocztowym – webmail.

W celu weryfikacji tego ostatniego parametru jakim jest ilość SPAMU i Reklam, przeprowadziłem test. Założyłem 9 skrzynek pocztowych w najpopularniejszych serwisach w Polsce i zostawiłem na 60 dni. Przez ten okres nie korzystałem z nich, nie rejestrowałem na nie żadnych usług i nigdzie ich nie publikowałem. Dzięki temu mogłem sprawdzić, ile SPAMU przyjdzie na te skrzynki od dostawców samej usługi konta pocztowego.

Zestawienie darmowych kont pocztowych

Skrzynka pocztowaSPAMReklamyBanneryUdawanePojemnośćZałącznikUżytkowników
interia.pl36TAK11nielimitowana100 MB2,7 mln
int.pl0NIE00nielimitowana100 MB?
outlook.com0TAK1115 GB20 MB?
yahoo.com0TAK211 TB25 MB0,2 mln
protonmail.com0NIE00500.00 MB20 MB?
onet.pl5TAK31nielimitowana50 MB4,3 mln
o2.pl11TAK4430 GB100 MB2,8 mln
wp.pl13TAK60nielimitowana100 MB7,0 mln
gmail.com0NIE0015 GB25 MB8,7 mln


Znaczenie poszczególnych kolumn:
SPAM – Ilość wiadomości reklamowych (SPAMU) otrzymanych w ciągu 60 dni od dostawcy usługi
Reklamy – czy w interfejsie pocztowym (webmail) wyświetlane są reklamy
Bannery – maksymalna liczba wyświetlanych reklam w formie bannerów w interfejsie poczty
Udawane – liczba reklam tekstowych udających wiadomości na liście wiadomości
Pojemność – ilość przestrzeni dyskowej na Twoją pocztę w ramach darmowego konta pocztowego
Załącznik – maksymalny rozmiar załącznika, który może być przyjęty lub wysłany z poczty
Użytkowników – liczba użytkowników pochodzących z Polski wg. raportu GEMIUS za rok 2019

GMAIL.COM

Najpopularniejsza poczta w Polsce. Blisko 9 mln użytkowników zgodnie z danymi z raportu GEMIUS za 2019 rok. W interfejsie graficznym poczty brak reklam. Firma Google nie wysyła także wiadomości reklamowych na twoją skrzynkę pocztową. Gmail jest także wolny od reklam udających wiadomości.

Standardowo dostępna przestrzeń na Twoją pocztę to 15 GB. Należy jednak pamiętać, że jest ona współdzielona z usługą drive.google.com. Jeżeli korzystasz z dysku Google, musisz mieć świadomość, że przestrzeń dokumentów będzie zabierała przestrzeń poczty elektronicznej.

Maksymalny rozmiar załącznika w Gmail to 25 MB. Dotyczy to zarówno poczty przychodzącej jak i wysyłania załączników.

Poczta elektroniczna – GMAIL.COM

INT.PL

Stosunkowo nowa usługa konta pocztowego, której właścicielem jest GRUPA INTERIA.PL.

W ciągu 60 dni nie odnotowałem żadnej wiadomości o charakterze reklamowym lub SPAMU. Przez ten okres korzystania nie odnotowałem także żadnych wyświetlanych reklam bannerowych czy reklam udających wiadomości e-mail. Taki stan prawdopodobnie podyktowany jest dość małą ilością użytkowników, co może się zmienić gdy zdobędzie większą popularność.

Pojemność skrzynki pocztowej INT.pl jest wg deklaracji właściciela nieograniczona. Rozmiar załączników, które może przyjmować i wysyłać skrzynka pocztowa to 100 MB.

Poczta elektroniczna – INT.PL

PROTONMAIL.COM

Bardzo słabo znana w Polsce poczta elektroniczna. Jest ona jednak unikalna w swoim rodzaju, ponieważ oferuje możliwość szyfrowania end-to-end wysyłanych wiadomości.

W okresie 60 dni nie zanotowałem żadnych wiadomości reklamowych, SPAMU czy wyświetlania reklam w samym interfejsie.

Minusem tego konta pocztowego jest bardzo niewielka przestrzeń na pocztę. 500 MB sytuuje tą skrzynkę pocztową na ostatnim miejscu zestawienia w tym zakresie. Rozmiar załącznika też nie powala – jest to tylko 20 MB.

Największą zaletą tego konta email jest jednak brak jakichkolwiek reklam oraz bezpieczeństwo poprze unikalne szyfrowanie wiadomości.

Poczta elektroniczna – PROTONMAIL.COM

OUTLOOK.COM

Poczta od firmy Microsoft. Prawdopodobnie jeden z częściej używanych systemów poczty elektronicznej przez Polaków, pomimo iż dokładnych danych nie znam. Znana także jako Hotmail.

Choć wyświetla reklamy w interfejsie poczty, jest ich stosunkowo niewiele. W okresie 60 dni nie odnotowałem też żadnych wiadomości reklamowych czy SPAMu. W interfejsie można odnotować jednak reklamy udające wiadomości. Są one umieszczone w oddzielnej zakładce, ale jednak wprowadzają użytkowników w błąd.

OUTLOOK posiada 15 GB przestrzeni na pocztę. Należy jednak pamiętać, że jest to rozmiar współdzielony z usługą ONE DRIVE, czyli dysku w chmurze oferowanego przez firmę Microsoft. Korzystanie z tej przestrzeni na pliki i dokumentu będzie zmniejszać miejsce przeznaczone dla wiadomości email. Maksymalny rozmiar załączników przyjmowanych i wysyłanych to 20 MB.

Poczta elektroniczna – OUTLOOK.COM

YAHOO.COM

Dawniej bardzo popularna poczta w Polsce, obecnie Polacy korzystają z niej żadziej.

W interfejsie konta pocztowego wyświetlane są reklamy. System wyświetla także reklamy udające wiadomości e-mail. W ciągu 60 dni nie odnotowałem żadnej poczty o charakterze reklamowych czy SPAMU wysłanej od dostawcy usługi.

Skrzynka e-mail oferuje 1 TB przestrzeni na pocztę oraz możliwość wysyłania i przyjmowania 25 MB załączników.

Poczta elektroniczna – YAHOO.COM

O2.PL

Poczta od Wirtualnej Polski.

W interfejsie wyświetlane jest bardzo dużo reklam. Znajdują się one na górze, na dole po lewo i po prawo. Gdzie nie spojrzysz reklamy. Oczywiście wyświetlane są także reklamy udające wiadomości e-mail.

W ciągu 60 dni otrzymałem także sporo (11) wiadomości o charakterze reklamowym i SPAMu od dostawcy usługi, co klasyfikuje tę pocztę na 3 miejscu kont najbardziej spamujących w moim zestawieniu.

Konto oferuje 30 GB przestrzeni na pocztę oraz umożliwia wysyłanie i odbieranie wiadomości z 100 MB załącznikami.

Poczta elektroniczna – O2.PL

WP.PL

Najpopularniejsza niezagraniczna poczta elektroniczna w Polsce. Skupiła wokół siebie ponad 7 mln użytkowników. Wskazane dane nie informują jednak czy dane konta są aktywne czy nie.

Podobnie jak w poprzednim oprogramowaniu pocztowym, w interfejsie wyświetlane jest bardzo dużo reklam. Znajdują się one praktycznie wszędzie. Trudno doszukać się samego interfejsu. Oczywiście wyświetlane są także reklamy udające wiadomości e-mail.

W ciągu 60 dni otrzymałem także bardzo dużo (13) wiadomości o charakterze reklamowym i SPAMu od dostawcy usługi, co klasyfikuje tę pocztę na 2 miejscu kont najbardziej spamujących w moim zestawieniu.

Konto oferuje nielimitowaną przestrzeń na pocztę oraz umożliwia wysyłanie i odbieranie wiadomości z 100 MB załącznikami.

Poczta elektroniczna – WP.PL

INTERIA.PL

Choć ta poczta internetowa króluje w zestawieniu odnośnie ilości wiadomości reklamowych (SPAMu) dostarczonych od usługodawcy, to zachwuje jednak przy tym dość czysty interfejs. W ciągu 60 dni otrzymałem najwięcej, bo aż 36 wiadomości o charakterze reklamowym i SPAMu.

W koncie można także zauważyć reklamy udające wiadomości, co także odbieram bardzo negatywnie.

Konto oferuje nielimitowaną przestrzeń na pocztę oraz umożliwia wysyłanie i odbieranie wiadomości z 100 MB załącznikami.

Poczta elektroniczna – INTERIA.PL
Piotr Markowski
16 posty

O autorze
Cześć!
Na co dzień pracuję na pełny etat w jednym z publicznych instytutów naukowych jako kierownik projektów IT oraz koordynator ds. cyberbezpieczeństwa.
Ta ostatnia funkcja to bardziej jako dodatek do standardowych obowiązków i nie czuję się guru w tym zakresie. Wieloletnie, praktyczne doświadczenie uświadamia mi jednak jak bezpieczeństwo w cyberprzestrzni i nasza prywatność i ochrona danych osobowych są istotne, dlatego na łamach tego blogu także nieco o tym bezpieczeństwa będę pisał.
Tematem, który jest mi jednak bliższy sercu, to temat związany z zarabianiem w Internecie - głównie sposobów monetyzacji serwisów internetowych, blogów, aplikacji i narzędzi, tak by nie zajmowały czasu i stanowiły raczej pasywny dochód.
Osobiście sam zarabiam na różnych serwisach internetowych i ciągle "strzelam" mając nadzieję, że w końcu "trafię" w aplikację, która przyniesie mi miliony. Póki co zadowalam się bardziej tysiącami i w tym zakresie postaram się wam przybliżyć ten rynek.
Artykuły
    Zapisz się do naszego Newslettera

    Otrzymuj powiadomienia o nowych i aktualizowanych skryptach, narzędziach oraz wpisach.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *