Artykuły partnerskiePoradniki

Ergonomiczne biuro na powierzchni open space. Jak je urządzić?

2 minut czytania

Urządzenie ergonomicznego biura na powierzchni typu open space jest nieco trudniejsze niż w przypadku biur z klasycznym podziałem na pokoje. Gwar panujący na otwartej przestrzeni i obecność wielu osób mogą utrudniać skupienie się na wykonywanych zadaniach i negatywnie wpływać na efektywność pracy. Jeśli planujesz urządzić biuro na powierzchni open space, sprawdź, jakie rozwiązania zastosować, by zapewnić wszystkim egrnomioczne i przyjazne środowisko pracy.

Ergonomia to nie tylko odpowiednie meble biurowe

Ergonomiczne biuro kojarzy się głównie z doborem odpowiednich mebli biurowych, dzięki którym odciąża się kręgosłup, nadgarstki i nogi. Fotel z regulowaną wysokością siedziska i kątem oparcia pleców odciąża ciało i zapobiega pojawianiu się dolegliwości bólowych. Dodatkowa poduszka na odcinku lędźwiowym oraz zagłówek zapewnia stabilność pleców i optymalne podparcie karku. W biurze warto umieścić również biurko z regulowaną wysokością blatu. Połączenie takiego biurka i regulowanego fotela ułatwia utrzymanie prawidłowej postawy ciała podczas pracy. Meble są zatem ważne, jednak nie tylko one wpływają na ergonomię pracy biurowej.

Na ergonomię pracy wpływa także głośność w biurze, rozmiar przestrzeni zarezerwowanej dla każdego pracownika, a także możliwość spędzenia przerwy w odpowiednio wyposażonym pokoju socjalnym. Spełnienie tych warunków sprawia, że pracownicy są wydajniejsi, a po pracy nie odczuwają nadmiernego zmęczenia.

Wydzielenie stanowisk pracy to podstawa

Na otwartej powierzchni biurowej pracownicy mogą czuć się przytłoczeni i zmęczeni hałasem, który występuje w pomieszczeniu. Ciągły szum sprzętu komputerowego, stukanie w klawisze, rozmowy telefoniczne i inne dźwięki często tworzą trudny do zniesienia gwar. Aby zyskać więcej prywatności w  biurze, można zamówić poliwęglan na wymiar i stworzyć dla pracowników stanowiska oddzielone od siebie za pomocą niewysokich ścianek z plastikowych płyt.

W przypadku dużych biur, w których na jednej otwartej przestrzeni pracuje kilkadziesiąt osób, warto rozważyć stworzenie jednego lub dwóch zamykanych pokojów. Wydzielenie przestrzeni tego typu umożliwia przeprowadzenie wideo rozmowy lub rozmowy telefonicznej z klientem bez stresowania się gwarem w tle i brakiem skupienia.

Dostęp do słuchawek z mikrofonem

W biurach open space każdy pracownik powinien mieć możliwość korzystania ze słuchawek z mikrofonem. Dzięki nim może prowadzić rozmowy telefoniczne lub wideorozmowy w komfortowych warunkach. Słuchawki wygłuszają dźwięki z zewnątrz, co zapobiega nieporozumieniom z klientem i pozwala szybko dogadać się w ważnych sprawach. Korzystanie ze słuchawek sprzyja również poprawie samopoczucia u pracowników z wysoką wrażliwością na dźwięki. W razie potrzeby pracownicy powinni mieć też dostęp do stoperów do uszu, które pomagają skupić się na pracy.

Wygodny pokój socjalny

W biurze typu open space powinno się wydzielić pokój socjalny, nawet gdy ekspres do kawy wraz z kubkami znajduje się w pobliżu stanowisk komputerowych. Spędzanie przerwy przy biurku lub stanie tuż obok szafki z ekspresem nie pozwala w pełni odpocząć i spokojnie zjeść posiłku. Wydzielenie odrębnego pokoju socjalnego jest zatem konieczne, by zachować balans między pracą a odpoczynkiem i zwiększyć wydajność pracowników. W osobnym pokoju warto umieścić stolik z miejscem do siedzenia, przy którym można spożywać posiłki, a także kanapę, na której przez kilkanaście minut można odprężyć mięśnie.

Powiązane wspisy
Artykuły partnerskie

Monitorowanie telefonu na własną rękę - prawda ma swoją cenę

2 minut czytania
ARTYKUŁ SPONSOROWANY Czasami w życiu człowieka może dojść do takich sytuacji, które wymagają nadzwyczajnych rozwiązań. Zdrada małżeńska, nagłe problemy dziecka w szkole,…
Usługi IT

ITManager – skuteczne monitorowanie użytkowników i kompleksowa analiza aktywności użytkowników w czasie rzeczywistym

3 minut czytania
Efektywne zarządzanie IT wymaga stosowania nowoczesnych narzędzi, które pozwalają na monitorowanie użytkowników i analizę ich zachowań. ITManager oferuje zaawansowane oprogramowanie do śledzenia…
Artykuły partnerskiePoradniki

Gabinet w domu: ergonomia i wyposażenie home office

6 minut czytania
Artykuł partnerski W ostatnich latach praca zdalna zyskała na popularności na całym świecie, a pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła ten trend. Praca z…
Zapisz się do naszego Newslettera

Otrzymuj powiadomienia o nowych i aktualizowanych skryptach, narzędziach oraz wpisach.