Najlepszy projekt witryny to taki, który buduje silny i stabilny wizerunek Twojej firmy online. Przygotuj się na dawkę inspiracji. Przedstawiamy strony internetowe, które oczarują Cię swoim designem i skutecznością. Chcesz wiedzieć, co sprawia, że są tak niesamowite? Czytaj dalej. W artykule znajdziesz przykłady stron, które po prostu musisz zobaczyć! Analizę poszczególnych elementów, które sprawiają, że są tak genialne. Wskazówki, których możesz użyć, aby Twoja strona była równie dobra.
Po czym poznać świetny projekt strony internetowej? 5 cech
Dobry projekt strony www musi mieć odpowiedni poziom technologiczny i estetyczny. Ważna jest możliwość łatwego dodawania nowych treści, profesjonalna hostingowa infrastruktura oraz innowacyjność prezentacji Twojej oferty i marki.
Poznaj pięć kluczowych cech, które powinien posiadać świetny projekt.
Po pierwsze, intuicyjność. Strona ma być łatwa do zrozumienia i przeglądania dla przeciętnego użytkownika.
Zadbaj o prostą, uporządkowaną nawigację, dzięki której klient z łatwością odnajdzie szukane przez niego informacje. Umieszczaj klarowne i zachęcające wezwania do działania (Call to Action), aby wiedział, co robić na stronie i co go czeka po kliknięciu w konkretny przycisk.
Drugą cechą jest responsywność. Strona powinna perfekcyjnie dostosowywać się do różnych rozmiarów ekranów: smartfonów, tabletów, laptopów. Znalazłeś na swojej stronie coś, co wydaje się niedopasowane do małych ekranów? To może kosztować Cię utratą części potencjalnych klientów.
Trzecim elementem jest szybkość ładowania. Zgodnie z danymi Nielsen Norman Group pierwsze 10 sekund na stronie decyduje o tym, czy użytkownik na niej pozostanie. Zbyt dużo wcześniej widział bezużytecznych, słabych stron i nie chce marnować czasu na kolejną.
Co jeśli strona ładuje się wolno? Wtedy nawet nie będzie miała szansy pokazać swojej wartości odbiorcom.
Czwartą cechą jest atrakcyjność wizualna. Profesjonalny design, który przyciąga i zatrzymuje wzrok użytkownika na dłużej. Harmonia kolorów, starannie dobrana czcionka, odpowiednie zdjęcia – wszystko to składa się na wrażenia estetyczne, które mają potężny wpływ na postrzeganie Twojej marki.
Pamiętaj o przekazie. Każda strona powinna zawierać wszystkie niezbędne do dopięcia sprzedaży informacje. Słowa jakich użyjesz, nagłówki jakie opracujesz mają ogromny wpływ na to, czy coś sprzedasz.
Czy najładniejsze strony internetowe to te najlepsze dla Twojego biznesu?
Ładne strony internetowe mają moc zachwycania, nie zawsze jednak idzie za tym siła sprzedawania.
Wyobraź sobie, że usiadłeś przed komputerem, popijając poranną kawę i podziwiając swoją nową, błyszczącą, kipiącą efektami specjalnymi stronę internetową. “Wow!” – myślisz. “To jest przepiękne! Klienci będą nieustannie napływać, prawda? Niekoniecznie.
Twoja strona może być piękna, a mimo to konwersji dalej brak. Dlaczego? Być może trudno się po niej poruszać. Może przekaz jest przekombinowany i nie do końca wiadomo, co konkretnie oferujesz.
Sprawa wygląda tak, że niezależnie od tego, jak wysublimowany jest Twój design, to umiejętności przekształcania użytkowników w klientów liczą się jeszcze bardziej. Współczynnik konwersji powie Ci, jak skuteczna jest Twoja witryna.
To miara, która zdradza, ile osób odwiedzających Twoją stronę internetową podejmuje określoną akcję – kupuje Twój towar, zapisuje się na newsletter, ściąga plik czy wypełnia formularz.
Dajmy na to, że ze 100 odwiedzin, 5 kończy się dopiętą sprzedażą. Zatem Twój współczynnik konwersji wynosi 5%. Ta prosta matematyka prowadzi do czystego zysku.
To nie jest tylko kwestia piękna, ale też wnętrza – wnętrza Twojej strategii obecności w internecie.
Najlepiej zaprojektowane strony internetowe – przykłady, na których warto się inspirować
Najlepsze strony w sieci są połączeniem piękna (definiowanego przez Twoich odbiorców), intuicji, prostoty i niezawodnego działania.
Jedną z takich stron jest witryna marki Superlist – aplikacji ułatwiającej całym zespołom i pojedynczym osobom organizowanie efektywnej pracy.
Cały design jest nawiązaniem do produktywności i przepływu zadań.
Jak tylko wejdziesz na ich stronę, od razu wiesz, czym się zajmują. Elementy interaktywne angażują, ale nie odwracają uwagi od clou działalności Superlist.
Strona pokazuje różne funkcjonalności na wideo. Jest przy tym przejrzysta, ma proste menu i wezwania do działania, które nie pozostawiają wątpliwości.
Kolejna marka ze świetną stroną internetową to Owocni. Mało tego, Owocni sami zajmują się tworzeniem stron internetowych dla firm, a do tego jeszcze marketingiem, brandingiem i copywritingiem.
Ich strona to wizytówka sama w sobie. Autorskie ilustracje, animacje prowadzą użytkownika przez kolejne partie strony, angażują i przekonują.
Już na wstępie serwują wideo, pokazując swoich ludzi i zbliżając się do użytkowników. No i treść. Czuć, że wiedzą dokładnie kim są ich odbiorcy i czego potrzebują.
W rankingu nie mogłoby zabraknąć Apple. Prostota to słowo kluczowe jeśli chodzi o stronę tej marki. Przemyślane co do kropki szczegóły tworzą czystą, minimalistyczną kompozycję.
Ważny jest tu balans i harmonia. Apple pokazuje nam, że mniej znaczy więcej. Delikatne kolory i zdjęcia o zachwycająco wysokiej jakości świetnie się uzupełniają.
Minimalistyczne podejście projektowe sprawia, że to produkty Apple są na pierwszym planie, one zbierają całą uwagę.
Każda z omówionych stron jest inna, a jednak wszystkie spełniają swoją rolę i znalazły się w tym rankingu. Łączy je to, że odpowiadają na potrzeby swoich odbiorców i wykorzystują design do podkreślania wartości, jaką oferują swoim klientom. To się tak naprawdę liczy.