Podwyżki cen mieszkań i rosnąca konkurencja to dwa główne problemy, z jakimi musi się współcześnie zmierzyć właściciel firmy działającej w sektorze nieruchomości. Internet to dziś zarówno cenne narzędzie marketingowe, jak i pole zażartej walki o klienta. Jak pomóc swojemu biznesowi i sprawić, by marketing biura był bardziej skuteczny, a jego zyski rosły?
Zbuduj solidny fundament dla swojej reklamy
Obecnie każda większa firma bez względu na branżę, w której działa posiada własną witrynę internetową. Właśnie dlatego nawet najlepsza strona i wykupienie płatnej reklamy w Google nie wystarczy, by prowadzić skuteczną kampanię marketingową. Jeśli reklamy tego typu nie są częścią przemyślanej i spójnej kampanii to nawet przy sporych wydatkach mogą nie przynieść żadnych efektów. Problemem nie jest oczywiście to, że reklama nie działa, jednak podstawą jej skuteczności są solidne fundamenty. Co to oznacza w praktyce?
Jedno z podstawowych pytań, jakie trzeba sobie zadać, planując reklamę brzmi: do kogo skierowane są nasze usługi? Może wydawać się to banalne, jednak jeśli nie mamy określonego targetu, nawet najbardziej atrakcyjne reklamy będą trafiać w próżnię. Warto postawić na dokładnie określoną grupę docelową i dobrze ją poznać. Wiedząc, kim są nasi klienci, czego szukają i co jest dla nich ważne, możemy skutecznie trafiać w ich potrzeby. Poznanie docelowych klientów to też szansa na zrozumienie, jakim językiem mówią i co równie ważne gdzie można ich spotkać.
Warto przy tym pamiętać, że nawet najbardziej kompleksowe biuro nie spełni potrzeb wszystkich klientów. Nasze reklamy przyciągną uwagę przede wszystkim tych osób, w których potrzeby będziemy trafiać i właśnie na tej grupie powinien skupić się skuteczny marketing. Jak to zrobić? Na początek warto przemyśleć i stworzyć USP twojej firmy, czyli unikalną propozycję sprzedaży, która wyróżni twoją markę na tle konkurencji.
Jeśli zajmujemy się profesjonalnym pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, może być to na przykład znakomita znajomość rynku. Dużymi atutami są też też indywidualne podejście do klienta, bogata oferta nieruchomości czy umiejętność wyszukiwania najbardziej atrakcyjnych ofert. Aby USP skutecznie pomagała nam w sprzedaży nie może mieć charakteru życzeń czy planów. Powinna raczej opierać się na istniejących atutach firmy.
Jasno określ cele
Dążenia reklamy będą trudne do osiągnięcia, jeśli nie wiemy, do czego dąży nasza firma. Przed każdą dużą kampanią warto zastanowić się, gdzie widzimy naszą agencję za 10 lat. Może chcemy istnieć na kilku rynkach lokalnych równocześnie lub powiększyć portfel klientów biznesowych? Firma, która chce być najbardziej rozpoznawalna w okolicy, będzie działać inaczej niż agencja, której celem jest regularne powiększanie swojej oferty usług. Jest to ważne, ponieważ skuteczna kampania reklamowa powinna splatać się z ogólnymi celami firmy i być z nimi spójna. Dopiero gdy nasze cele będą mierzalne i ściśle określone w czasie mogą wyznaczać kierunek przyszłych działań firmy, również tych związanych z marketingiem nieruchomości.
Jak więc działać, gdy głównym celem naszego biznesu jest pozyskanie większej liczny klientów? Rynek nieruchomości rządzi się swoimi prawami i najpierw warto przekonać potencjalnych zainteresowanych, że nasze usługi są im potrzebne. To ważne, ponieważ zarówno wśród klientów biznesowych, jak i indywidualnych wciąż panuje przekonanie, że odpowiednie lokum można znaleźć samodzielnie. Zadaniem naszego marketingu jest więc pokazanie im, że z pomocą agenta zrobimy to szybciej i bez zbędnego stresu. Wsparcie specjalisty to również realna szansa na znalezienie atrakcyjnej nieruchomości w niższej cenie.
Wzbudzenie zaufania do marki to kolejny ważny krok na drodze do zwiększenia jej rozpoznawalności, a co za tym idzie i dochodów. Ponieważ praca agencji opiera się na działaniach poszczególnych pracowników, warto włożyć trochę wysiłku w budowanie marki osobistej każdego z nich. Najprostszym sposobem na to jest umieszczenie rozbudowanych opisów i sylwetek naszych specjalistów. Na firmowej witrynie powinno znaleźć się miejsce na opisanie ich doświadczenia.
Stawiaj na atuty
Jeśli chcemy by klienci chętniej korzystali z usług naszej agencji, warto pokazać im jakie to łatwe. Opisując swoją ofertę lub tworząc reklamy, podkreślamy, że pomoc agenta to wolność od czasochłonnych i stresujących obowiązków. Jak to zrobić w praktyce? Na naszej stronie możemy umieścić schemat współpracy, dzięki któremu potencjalny zainteresowany pozna jej poszczególne etapy. Tworząc go, zaznaczmy wyraźnie wkład agenta w transakcję i zakres usług, dzięki którym będzie ona jeszcze łatwiejsza. Nie bójmy się pisać o kwestiach bezpieczeństwa. Opiszmy prawidłowo spisaną umowę agencyjną i zwróćmy uwagę, na co warto uważać wchodząc we współpracę z biurem nieruchomości. Dzięki temu nasza firma będzie budować pozycję godnego zaufania eksperta.
Jak wspominaliśmy na wstępie, aby nasza firma wyróżniała się spośród konkurencji, nie wystarczy tylko dobrze zbudowana strona internetowa. Jednak profesjonalna i przejrzysta witryna to ważny element wizerunku firmy. Pamiętając o tym, warto zadbać by działała sprawnie, a jej szata graficzna podkreślała profesjonalizm firmy. Jeśli na nasze stronie znajduje się wyszukiwarta ofert, musi być intuicyjna i prosta w obsłudze. Im szybciej potencjalny klient będzie mógł znaleźć na niej interesujące go nieruchomości, tym większa szansa, że wybierze dla siebie którąś z nich.
Buduj wizerunek fachowca
Obecnie coraz więcej osób szuka fachowej wiedzy w sieci. Jeśli na naszej stronie prócz opisu firmy i jej oferty znajdziemy branżową wiedzę, nasza firma zyska w oczach klientów. Aby tak się stało, warto zainwestować w jakościowe artykuły, które mogą zainteresować naszych potencjalnych klientów. Baza wiedzy dostępna dla każdego niesie dwie ważne korzyści. Z jednej strony buduje profesjonalny wizerunek marki, z drugiej podnosi świadomość klientów, dzięki czemu rynek nieruchomości staje się dla nich bardziej bezpieczny i przejrzysty.
Innym cennym sposobem na przykucie uwagi potencjalnych klientów są bezpłatne konsultacje ze specjalistami zatrudnionymi w naszej firmie. Już w czasie jednego spotkania można powiedzieć osobie zainteresowanej o dostępnych dla niej formach współpracy i korzyściach, jakie za sobą niosą.