Współczesną wizytówką firmy jest jej oficjalna strona internetowa. Nie działa ona w próżni i takich wizytówek w sieci jest mnóstwo. Potencjalny klient to człowiek, który jest wzrokowcem, szanuje swój czas i ufa propozycjom wyświetlającym się na wyższych pozycjach w przeglądarce. Jak wywindować swoją stronę internetową w wyszukiwarce Google? Odpowiedzią jest skuteczne pozycjonowanie takich stron. Pod pojęciem tym kryje się szereg działań polegających na optymalizacji strony. Jej częścią składową jest poprawny adres URL. Jak go stworzyć i dlaczego audyt SEO to strzał w dziesiątkę?
Alternatywy dla przedsiębiorcy
Jeśli człowiek zna się na wszystkim, to prawdopodobnie nie zna się na niczym. Podobnie rzecz wygląda w przypadku przedsiębiorców, którzy nie muszą znać sfery e-marketingu i pozycjonowania od podszewki, prowadząc swój biznes. W dodatku rzadko dysponują czasem na takie działania. Zlecają to profesjonalistom. Szukają ich na własną rękę poprzez rozmaite strony grupujące freelancerów bądź decydują się na wsparcie webmasterów z agencji SEO.
Różnica między freelancerami a pracownikami agencji SEO tkwi w kosztach, doświadczeniu webmasterów i działaniach wspierających proces pozycjonowania. Wspomniane agencje oferują między innymi audyt witryn internetowych. Analiza SEO dla stron firmowych jest wskazana każdemu przedsiębiorcy prowadzącemu aktywność w sieci poprzez witrynę firmową. To dzięki niej możliwe jest wyłapanie czynników, które należy poprawić, aby strona była wyżej indeksowana przez algorytmy wyszukiwarki. Optymalizacja składa się na szereg działań.
Wpływ SEO na rozwój firmy
Istnieje głęboka korelacja między SEO a rozwojem firmy. Internet to miejsce, w którym wielu przedsiębiorców rozpycha się łokciami, aby przykuć uwagę potencjalnych klientów. Zadaniem strony internetowej jest dotarcie do jak najszerszej grupy ludzi, zwrócenie ich uwagi na ofertę i przeistoczenie odbiorców treści w klientów. Brzmi jak prosty plan, ale to mylące odczucie. Strony internetowe nie funkcjonują w próżni. Wyszukać je można poprzez wpisanie konkretnych zapytań i fraz. Użytkownik Internetu jest człowiekiem kapryśnym, wymagającym, podejrzliwym wobec zawartości strony i jej bezpieczeństwa oraz szanującym swój czas. Interesują go tylko pierwsze pozycje pod wpisaną frazę.
Z tego też powodu ważne jest przebicie się ze swoją stroną firmową na czołówkę propozycji w wyszukiwarce. Dokonać tego można poprzez poprawną optymalizację strony internetowej. Wpływ SEO jest przeogromny. Poprawnie skonstruowana strona internetowa to taka, która zawiera przyjazny adres URL, protokoły SSL. Taka strona szybko się wczytuje, ma mocne linki wewnętrzne i zewnętrzne, solidnie wyszukane frazy kluczowe i przyciągający uwagę content. Czemu optymalizacja jest tak istotna w procesie pozycjonowania strony? Jest tak dlatego, że algorytmy wyszukiwarki analizują stronę internetową pod kątem zgodności ze standardami Google. Kiepsko wykonana strona internetowa może zostać ukarana przez roboty wyszukiwarki. W efekcie taka strona będzie niewidoczna dla odbiorcy treści, a tym samym oferta firmy nie trafi do potencjalnego klienta.
Warto podkreślić, że analiza SEO dla stron firmowych jest wartościowym działaniem stanowiącym podstawę pod ewentualną optymalizację strony. Co daje analiza SEO przedsiębiorcom? Szansę na budowę świadomości marki u odbiorców treści, większy ruch organiczny na stronie i konwersję. Docierając do szerszego gremium, można pomnożyć bazę klientów swojej firmy. To przekłada się na wyższe zyski. Dlatego tak istotne jest wykonanie audytu SEO – nawet, jeżeli mówimy o tym darmowym. Na stronie https://audytyseo.pl/ mamy szansę przeananalizować swoją witrynę i dowiedzieć się więcej o tego rodzaju audytach.
Adres URL a standardy SEO
Jednym z kluczowych punktów decydujących o zainteresowaniu internauty jest prawidłowa konstrukcja adresu URL. Dlaczego to tak istotne? Przeciętny użytkownik sieci zwraca uwagę na bezpieczeństwo i jakość contentu. Źle skonstruowany adres strony internetowej budzi podejrzenia wobec zawartości strony. Kiepsko wykorzystany adres jest też negatywnie oceniany przez algorytmy wyszukiwarki. Na ogół taka strona internetowa indeksowana jest znacznie dalej. Jak więc poprawnie wykorzystać adres URL?
- Frazy. Każdy webmaster wie, że istotą jest poprawne wykorzystanie słów kluczowych w adresie strony internetowej. Ten aspekt wskazuje zarówno użytkownikowi sieci, jak i robotom wyszukiwarki, co znajduje się na stronie internetowej.
- Długość adresu. Dobry adres URL to krótki adres. Nie budzi zastrzeżeń i jest SEO friendly. Jest to czynnik, który jest brany pod uwagę przez algorytmy przeglądarki.
- Litery. Na poziomie układania adresu, warto, jest zadbać o małe litery.
- Łączniki. Czytelność strony poprawiają krótkie dywizy zamiast spacji i łączników. Są one poprawnie odczytywane przez roboty Google.
- Daty. Tworzą ryzyko związane z aktualizacją treści. Użytkownik może zwyczajnie poszukać treści pisanych na bieżąco.
- Tytuł artykułu. Warto unikać wpisywania tytułu artykułów, ponieważ automatycznie wydłużają adres URL. To prosta droga do osiągnięcia słabszego wyniku w wyszukiwarce.
Poprawnie skonstruowany adres URL to pierwszy krok ku wyższej indeksacji strony internetowej. Każda analiza SEO skupia się między innymi na takich zagadnieniach. To wystarczający powód, dla którego właściciele stron firmowych powinni rozważyć realizację audytów pod kątem optymalizacji. Dobrze pozycjonowana strona internetowa wpływa na wzrost ruchu organicznego i konwersję. Konwersja z kolei wpływa na wyższe zyski firmy.