Chcesz korzystać z wiedzy i doświadczenia innych traderów? Social trading będzie zatem rodzajem inwestowania, który pokochasz! Sprawdź, czego można nauczyć się, śledząc poczynania najlepszych graczy rynkowych i buduj w oparciu o nie własne strategie. Pamiętaj jednak, że nie wszystko złoto, co się świeci – przemyśl dwa razy, w co inwestujesz swoje środki.
Czym jest social trading?
Handel społecznościowy polega na inwestowaniu, w którym czerpiesz inspirację z posunięć innych graczy rynkowych. Twoim zadaniem jest więc śledzenie ich ruchów inwestycyjnych, badanie strategii, które wykorzystują w swoim tradingu, a także przekuwanie ich doświadczenia we własne strategie.
Kogo obserwować? Na pewno traderów, którzy mają na swoim koncie dobre wyniki. Mogą to być gracze, których od lat cenisz i śledzisz, np. w mediach społecznościowych. Podpatrując ich ruchy, możesz wypracować swój styl inwestowania, który będzie odzwierciedlał Twoje podejście do rynku.
Pamiętaj, że zawsze możesz albo inspirować się ruchami wybranych traderów, albo bezpośrednio kopiować ich zachowania (copy trading lub mirror trading). Wszystko zależy od tego, która strategia jest dla Ciebie bardziej odpowiednia.
Zalety i wady podążania za innymi
Wzorowanie się na ruchach doświadczonych traderów ma swoje jasne i ciemne strony. Z jednej strony możesz w ten sposób doskonale rozwijać swoje kompetencje rynkowe, wyciągać ciekawe wnioski i poszerzać wiedzę. Ponadto social trading to sposób na analizę danych płynących z rynku. Sprawdzając, jak doświadczeni gracze reagują na sytuację makroekonomiczną, możesz wyrobić sobie swój pogląd na wiele tematów.
Ten sposób tradingu ma też wady. Przede wszystkim nie należy zapominać, że social trading nie jest formułą, która zapewnia 100% zysku. Każdy uczestnik rynku jest bowiem narażony na zmienności i ryzyka, którymi cechuje się trading. W takim przypadku śledzenie nawet najlepszego tradera i posiadanie maksymalnie zdywersyfikowanego portfela nie dają gwarancji odpowiednich zwrotów. Przeszłe zyski nigdy nie gwarantują przyszłych wyników, a ten sam instrument dla jednej osoby będzie, a dla innej nie będzie odpowiedni.
Niestety, zdarza się też, że niektórzy providerzy, czyli traderzy, których śledzi wiele osób, współpracują z konkretnymi brokerami i pozyskują od nich prowizje, np. za generowanie ruchu na ich stronie. To może prowadzić do mało obiektywnych podpowiedzi.
Social trading daje wiele ciekawych możliwości, ale przy okazji generuje też pewne zagrożenia. Z jednej strony możesz tu czerpać inspirację z posunięć dużych graczy, z drugiej bezrefleksyjne podążanie za innymi może być fatalne w skutkach. Z tego względu zawsze dobrze jest wypracować swoje unikalne podejście do rynku i zdobywać coraz to nowe doświadczenia oraz kompetencje w zakresie inwestowania.
Jeśli chcesz pogłębiać wiedzę odnośnie tradingu i strategii inwestycyjnych – sprawdź platformę AvaSocial od Ava Trade . Handluj u boku doświadczonych traderów i korzystaj z bezpłatnej wiedzy, która dostępna jest na stronie brokera. Poznaj intuicyjne platformy inwestycyjne i przekonaj się, że trading nie musi być trudny!
Powyższa informacja stanowi publikację handlową i jest upowszechniana w celu promocji usług świadczonych przez Ava Trade EU Ltd.