Usługi IT

System biletowy dla skutecznej sprzedaży miejsc w twoim obiekcie

3 minut czytania

System rezerwacji biletów i ich sprzedaży to bardzo cenne i pomocne narzędzie, które pozwala zapanować nad organizacją niejednego wydarzenia edukacyjnego, sportowego, rozrywkowego czy kulturalnego. Wprowadzenie profesjonalnego systemu zarządzania sprzedażą pozwala ułatwić codzienną pracę, a także uczynić ją bardziej efektywną. 

System biletowy — dla kogo? 

Mało który obiekt może pozwolić sobie na nieograniczoną ilość stanowisk kasowych, coraz więcej organizatorów i zarządców obiektów publicznych decyduje się na połączenie sprzedaży stacjonarnej i online. Bilety online często także łatwiej promować, co również ma znaczenie w polityce marketingowej każdego tego typu obiektu. Ważne jest jednak, aby system umożliwiał sprzedaż biletów numerowanych, nienumerowanych, wejściówek, abonamentów i karnetów z wykorzystaniem aktywnego widoku sali. Twój obiekt musi być kompatybilny z systemem sprzedaży, a właściwie to system musi być dostosowany do specyfiki wydarzeń organizowanych w konkretnym obiekcie. 

System biletowy to świetne rozwiązanie dla:

  • obiektów sportowych, 
  • muzeów, 
  • parków trampolin, 
  • sal zabaw, 
  • wystaw, 
  • kręgielni, 
  • różnego rodzaju atrakcji turystycznych. 

W większości z tego typu miejsc nie ma potrzeby sprzedaży miejsc numerowanych, natomiast istotna jest kontrola obłożenia obiektu (szczególnie w szczycie sezonu np. wakacyjnego). Bilety na wszelkiego rodzaju wydarzenia sprzedawane jednocześnie w systemie online i stacjonarnym powinny być kontrolowane poprzez jeden system, który pozwala na skuteczne zarządzanie sprzedażą. Takie centrum sprzedaży pozwala także na pozyskiwanie cennych informacji o szczycie zainteresowania, o momentach, kiedy ono spada, o miejscu sprzedaży itd. Wszystkie te informacje są bezcenna dla projektowania dalszej strategii sprzedaży i marketingu.

Jak wprowadzić skuteczny system sprzedaży biletów? 

Zarządzanie stroną internetową obiektu w połączeniu z systemem biletowym powinno być maksymalnie wygodne, proste i intuicyjne. Niezależnie, czy sprzedajesz bilety do sal koncertowych, muzeów, wydarzeń kulturalnych czy obiektów sportowych, warto, abyś zadbał o wybór rozwiązania, z którego tobie lub twoim pracownikom korzystać będzie się prosto. Jednym z bardziej intuicyjnych rozwiązań dostępnych na rynku jest https://places.goingapp.pl/, który pozwala na szybkie skuteczne wdrożenie i rozpoczęcie sprzedaży. 

Aby skutecznie wprowadzić system sprzedaży, trzeba przede wszystkim postawić na rozwiązanie, które:

  • jednoczy w jednym miejscu sprzedaż online i offline (nawet jeśli dzisiaj korzystasz wyłącznie ze sprzedaży stacjonarnej, nie inwestuj w system, który cię do niej ogranicza, nie wiesz, gdzie będziesz ty i twoja sprzedaż za rok czy dwa), 
  • oferuje klientom online prostą i przejrzystą ścieżkę zakupową, 
  • pozwala korzystać z platformy biletowej wspierającej twoje procesy sprzedażowe, 
  • gwarantuje przejrzysty system rozliczeniowy. 

Na co zwracać uwagę, wybierając system biletowy? 

Wybierając system biletowy, zacząć warto od analizy kosztów. Ma to znaczenie przede wszystkim w przypadku małych obiektów, dla których wysokie koszty stałe przy niskiej lub minimalnej sprzedaży (np. poza sezonem) mogą być absolutnie zabójcze dla budżetu firmowego. Dobrym rozwiązaniem dla tego typu przedsięwzięć (np. czasowo otwartych parków trampolin, obiektów sportowych na otwartym powietrzu, wystaw plenerowych itd.) są systemy biletowe zwolnione z kosztów stałych, oparte na rozliczeniach pay-as-you-sell. Opłaty związane z rzeczywistym ruchem w systemie konkretnego obiektu pozwalają korzystać z tego rozwiązania, ale płacić za nie właściwie w tym momencie, w którym rzeczywiście przynosi ono realne zyski, a nie za sam dostęp, który na przykład w trakcie kilku miesięcy w roku zupełnie nie jest wykorzystywany. To znacznie ułatwia zarządzanie finansami i nie generuje kosztów nieadekwatnych do zysków. 

System, który umożliwia sprzedaż biletów numerowanych, generowanie kodów rabatowych …

Z pewnością wybierając system biletowy, warto zwrócić uwagę na dopasowanie jego funkcjonalności do konkretnych potrzeb obiektu. Jednym z cenniejszych rozwiązań będzie system działań stymulujących lojalizację klienta, a więc oferujący mu promocje, rabaty, a także newslettery i inne komunikaty pozwalające na śledzenie konkretnych wydarzeń organizowanych w danym miejscu. Wszystkie tego typu akcje promocyjne, oczywiście odpowiednio zaplanowane, są w stanie przynieść bardzo wymierne korzyści, a ty nie musisz dla ich realizacji wykupować kolejnego rozwiązania, dostępu do nowego systemu, tylko skorzystać z funkcjonalności oferowanych przez konkretny system biletowy. 

Bardzo istotne jest, aby określić konkretne potrzeby przy sprzedaży biletów do obiektu. Jeśli znaczenie ma sprzedaż miejsc numerowanych, to znajdź rozwiązanie, które to umożliwia. Jeśli chcesz zyskać dostęp do platform sprzedaży biletów online, również sprawdź, który system ci to umożliwia. Im bardziej spersonalizujesz go pod potrzeby obiektu, tym więcej zysków czerpać będziesz z tego wdrożenia. 

Powiązane wspisy
Artykuły partnerskie

Sprzedaż książek - dlaczego warto wybrać skup książek?

3 minut czytania
Skup książek to usługa, z której skorzystać może każdy z nas. Wybieramy tytuły, które zamierzamy sprzedać, a następnie pracownik skupu wskazuję, jaką…
Artykuły partnerskieZarabianie w internecie

Jak sprzedawać na Allegro? Wystawianie przedmiotów krok po kroku - Poradnik od Apilo

4 minut czytania
Sprzedaż na Allegro może być świetnym sposobem na rozpoczęcie lub rozwinięcie własnego biznesu online. Platforma ta jest jedną z najpopularniejszych stron e-commerce…
Zapisz się do naszego Newslettera

Otrzymuj powiadomienia o nowych i aktualizowanych skryptach, narzędziach oraz wpisach.