Kalkulator wskazuje średnią cenę rynkową kosztu publikacji artykułu sponsorowanego dla reklamodawcy oraz zarobek dla wydawcy korzystającego z usług sieci reklamowych na podstawie podstawowych parametrów bloga lub serwisu tj. Unikalnych Użytkowników miesięcznie (UU), Domain Rationg (DR), Trust Flow (TF) oraz Citation Flow (CF). Średnia wyliczana jest na podstawie ofert 16 000 blogów i serwisów internetowych o różnych parametrach. Cena uwzględnia średnią z ofert serwisów o zbliżonej jakości w stosunku do wprowadzonych parametrów.

Wprowadź parametry swojego bloga lub serwisu i sprawdź ile możesz zarobić na samej publikacji artykułu sponsorowanego:


Na publikacji artykułu na blogu możesz zarobić:

Parametr Wartość
Cena – proponowana dla reklamodawcy:
Algorytm oblicza średnią wraz z uwzględnieniem różnic jakości blogów w analizowanej próbce.
Cena wyliczona: , modyfikator ceny (DR/CF): 0%
Cena – dla blogera w Whitepress:
Whitepress pobiera jedną z największych prowizji. Sięga ona niema ok 77% ceny uzyskiwanej przez blogera.. Jeżeli chodzi o polski rynek artykułów sponsorowanych, na koniec 2020 roku to w tej sieci najczęściej sprzedają się artykuły.
Cena – dla blogera w Linkhouse:
Linkhouse pobiera sporą prowizję. Jest ona równa 50% ceny uzyskiwanej przez blogera.. Artykuły sprzedaje się tam trochę rzadziej niż u poprzednika, za to jest to lepszy serwis, jeżeli chodzi o blogi obcojęzyczne.
Cena dla reklamodawcy- średnia arytmetyczna:
Cena dla reklamodawcy – średnia harmoniczna:
Cena dla reklamodawcy – mediana:
Cena dla reklamodawcy – minimalna
Cena dla reklamodawcy – maksymalna
Parametry przeanalizowanych blogów
Liczba przeanalizowanych najbardziej podobnych blogów:
Min-Max Unikalnych Użytkowników / miesiąc800-1200
Min-Max Domain Rating (DR)31-35
Min-Max Trust Flow (TF)20-23
Min-Max Citation Flow (CF)20-23
Unikalni Użytkownicy (UU) – jest wskaźnikiem ruchu, deklarowanym przez wydawców serwisów internetowych, wskazująym na liczbą unikalnych odwiedziń bloga w ciągu jednego miesiąca. Unikalność dotyczy pojedyńczej wizyty użytkownika w danym kwancie czasu – najczęściej jest to 24 godziny. Może być potwierdzony przez raport np. Google Analytics.
Domain Rating (DR) – jest wskaźnikiem autorytetu witryny opartym o jej profil linków. Działa w skali od 0 do 100. Krótko mówiąc, im wyższa jest ta liczba tym silniejsza i bardziej autorytatywna jest witryna.
Trust Flow (TF) – jest wskaźnikiem Flow Metric Majestic, który odnosi się do jakości i wiarygodności strony na podstawie początkowych wartość istotnych witryn. Skala obejmuje zakres od 0 do 100 gdzie im wyższa tym wyższy autorytet strony.
Citation Flow (CF) – jest wskaźnikiem Flow Metric Majestic, który stanowi liczbę ocenionych linków przychodzących do danego adresu URL lub domeny. Skala obejmuje zakres od 0 do 100 gdzie im wyższa tym większa liczba linków do strony w stosunku do pozostałych witryn.